zondag 16 januari 2011

Work in Progress

Het was een druk weekend. Gisteren hadden we een heerlijke dag met vrienden. Hebben we veel gepraat, gezellig gegeten en veel thee geleut.
Mijn nacht daarentegen was verschrikkelijk, het begon met kramp in mijn benen, en ik ben elk uur mijn bed uit geweest waarvan de eerste anderhalf uur, zelfs 5 keer, om te plassen.. ARGH!
Ik was compleet gesloopt toen ik mijn bed uitkwam. En werd om 10 over 6 al wakker gemaakt door Riven.
En dan was het vandaag zo'n drukke dag.... ik heb de halve dag in de keuken gestaan. Soep maken, kaaskoekjes bakken, hapjes maken, fruit snijden, tig winterwortels in mini blokjes snijden voor het avond eten, het leek wel een restaurant vandaag. Op zich leuk hoor, maar ik was het op den duur zat. Maar ik mag wel zeggen dat ik er toch trots op ben dat de kids het hele weekend vegetarisch hebben gegeten en dat ze het vlees dus niet hadden gemist. Dat vond ik wel grappig want ze zijn alle 3 best gek op vlees. Dus schouderklopje voor mama.
Maar mijn Godin wat waren ze druk, rennen, vliegen, gamen, vragen, zeuren, springen, stuiteren...het hield gewoon niet op. Dan nog de jongste met 3 poepbroeken.... Echt ik ben kapot. Ik zal het maar als een voordeel zien dat al het gestuiter vandaag zonder grote ruzies ging gemoeid. Ook ben ik best nerveus voor het gesprek met de nieuwe school morgen.
Maak ik de juiste keus? Vinden we het wel wat? Hoe gaat Riven reageren? Etc etc etc. Eigenlijk dingen waar ik nu helemaal niet mee bezig wil zijn, maar ja ik heb geen keus.
Ik weet niet of ik het had gemeld maar de vriendin van mijn ex is ook zwanger, dus ergens maak ik me ook wel zorgen over de impact daarvan op mijn 2 oudste kids. Dus te veel stress in dat kleine koppie van me.

Een beetje afleiding kon ik wel vinden gelukkig en daar slaat de titel van mijn blog ook op ;-) Ik was van plan vandaag te gaan borduren, om precies te zijn een kruipkleed voor beebje. Ik heb een wit dekbed overtrekje liggen wat nog is van mijn overleden dochtertje (late miskraam) met witte zachte schaapjes erop.
Nooit heb ik er meer wat mee gedaan nadat ze er niet meer was. Zelfs voor Riven heb ik het niet gebruikt, maar ik kon het nooit over mijn hart verkrijgen het weg te doen. Het was het allereerste wat ik voor haar kocht. En gisteren in bed bedacht ik me dat ik er een mooi kruipkleedje van kon maken voor dit kleine meisje. En ik wilde op de plekken tussen de schaapjes gewoon schattige dingetjes maken.
Dus ik dat overtrekje uit de kast gehaald om te strijken, wat blijkt, zitten er 2 vlekken op. GROM! Geen idee hoe of wat, maar ja dat betekende wassen en er niet aan toe komen er vandaag mee te beginnen.
Toen bedacht ik me dat ik ook nog een overtrek had van mijn voedingskussen. Een saai wit ding.
Nou die kon ik ook wel leuk pimpen bedacht ik me. Ik moest immers gewoon wat te doen hebben anders zou ik of instorten of doordraaien.
Dus overtrek van het kussen mee naar beneden, mama werd door manlief geïnstalleerd op de bank met een deken en al haar spullen, haar favoriete kat kwam bij d'r liggen en zo ging ik aan de slag.


Hier het beginnetje....


Kan je al een beetje zien wat het word?


Nog een stukje erbij....


En tada, dit is het eerste plaatje wat er op staat. :-)
Vanaf hier gaan we lekker uitbreiden tot het hele kussen is gepimpt en vol staat met vrolijke en lieve dingetjes. Het houdt me van de straat en zorgt dat mijn gedachten op nul gaan, en zeker dat laatste kan ik goed gebruiken ;-)

Als er weer een stukje bij is, zal ik het laten zien.

Ga ik nu er wat bij krabbelen, nog een kop thee drinken, wachten op manlief (die is de jongens naar huis brengen) en dan ein-de-lijk naar bed!!

Alvast welterusten allemaal!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten