vrijdag 14 januari 2011

School gedoe, het vervolg.

Woensdag gemailt met de directie van de vrije school. Geen reactie.
Maandag gebeld, is mijn mail aangekomen, is de directeur er? Nee is er niet. Niet? Ja we verwachten hem nog wel.... Geen reactie.

En toen ineens werd ik gebeld door de juf.... de nieuwe school had gebeld en schijnbaar bij gebrek aan directeur of enkel ander persoon van belang dachten ze nou laten we dan de juf maar geven waar Riven in de klas zit.
Dus ik was nogal overrompeld toen ik de telefoon opnam.
Ja het speet haar echt van de wond en dat het gehecht moest worden, er zat écht een korstje op, had ik dat niet los getrokken met de pleister afhalen...
GROM wie op de foto een korstje ziet op de pleister, meld het dan even aub? Oh en als iemand denkt dat ik met bruut geweld een pleister van mijn zoon zijn kin zou trekken, meld dat ook even.
Goed verder.
Ze vond het jammer dat ik naar een andere school wilde, want het leek haar helemaal niet goed voor Riven, want hij was zo bang voor andere kindjes.
Dus ik zeg hoe willen jullie dat oplossen dan?
Nou ze wilde wel een plan maken, dan zouden ze Riven apart zetten zodat hij geen last had van de pestkoppen. (waarop ik later dacht, moeten de pestkoppen niet apart zodat ze Riven niet kunnen pesten, want Riven komt nu letterlijk en figuurlijk in een verdomhoekje)
Ook vertelde ze dat er wel wat jongetjes waren waar ze hem niet meer naast zou zetten want dat gaf problemen dus dat zou ze dan zo oplossen (oh dus je wéét dat hij gepest wordt en daar ga je nú pas iets aan doen?)
Ik vertelde dat Riven bang was om naar school te gaan en ook bang was om buiten te spelen. Ja zegt ze dat vind hij moeilijk, zeker als ik niet buiten ben want dat is hij zijn veiligheid kwijt (WHAT THE FUCK je bent niet op het schoolplein bij het buitenspelen???? En je weet dat hij dat moeilijk vind en er wordt niks aan gedaan?? Vandaar dat niemand me de eerste keer kon vertellen hoe hij die snee in zijn hoofd had  opgelopen en waarom wordt dat niet begeleid dan?)
Oplossing voor het probleem, ik moest Riven dan maar voorlopig ophalen vóór ze buiten gingen spelen. Dus ik plaats hem in een uitzonderingspositie waardoor er meer kans is op pesten en omdat jullie er niet op willen letten ofzo?
Ja want we moesten sowieso werken aan zijn angst voor andere kinderen.
Maar nu moeten ze mij even uitleggen, hoe werk je daaraan, als je hem apart zet en de klas tijdens het spelen net 1 grote dierentuin is?

Jullie begrijpen dit gaan we niet doen. Ook vraag ik me af waarom hij alleen op school bang is voor kindjes. Want als hij in een speeltuin is speelt hij met andere kinderen, als hij bij zijn oma is speelt hij daar op het speelveld met andere kinderen en komt hij ook rustig bij oma binnen met een kindje. Dus er klopt iets niet. Op school is zijn zelfvertrouwen gewoon kapot gemaakt en er is niet ingegrepen en nu willen ze dan oplossen door hem apart te zetten en niet meer buiten te laten spelen.
Ook ging er gisteravond een belletje rinkelen. Wij denken al de maanden na de zomervakantie dat Riven onzindelijk is door zijn broers, maar het is begonnen na de eerste week school (het gat in zijn hoofd incident) dus net na de zomervakantie dat wel, maar het kan zo dus net zo goed te maken kunnen hebben met zijn angst om naar school te gaan. En dat het in het weekend start omdat hij op maandag niet naar school wilt en dat het niets te maken heeft met de drukte en het aandacht verdelen met zijn broers (want bedacht ik me, alhoewel het misschien ook nog steeds kan hoor, daarvoor had hij dat ook niet).
Ik vind het een beetje vreemde oplossingen allemaal en ben erg blij dat we maandag op die andere school gaan kijken en praten. Ik vind het nog steeds spannend en een grote stap, maar het kan toch niet erger dan dit?

Ben benieuwd of we überhaupt nog een reactie gaan krijgen van de directie, want een klacht gaat er hoe dan ook komen.

We zullen zien...maar we gaan uiteindelijk voor een blij en gelukkig mannetje.

4 opmerkingen:

  1. Wat een stomme reactie, ik heb er verder geen woorden voor.

    Liefs, Haagje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nee..Dit klopt niet..
    Is een andere school geen optie?
    Gr Henk

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oké ik was een beetje voorbarig :)
    Nou gelijk hebben jullie...Dit is niet goed voor hem. En als ik het zo lees is er niet echt de wil van school om daar wat aan te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ben even aan het bijlezen. Ik schrok wel van het verhaal van Riv. Ik denk dat jullie wel gelijk hebben, het allerbelangrijkste is dat hij zich veilig voelt op school en dat jij vertrouwen hebt in de school. Bij deze school is dat vertrouwen weg, dus is een andere school de beste optie. Succes, ik hoop dat hij snel overgeplaatst kan worden.

    BeantwoordenVerwijderen