dinsdag 11 januari 2011

Arm mannetje

Sinds de kerstvakantie voorbij is, wilt mijn zoontje niet meer naar school. Alle smoezen worden uit de kast getrokken, maar wat ik ook zeg en doe, niks motiveert hem meer om te gaan. Voor de vakantie ging hij nog zó graag, maar nu is dat in 1 klap voorbij en moet ik elke ochtend een heel héél verdrietig jongetje achter laten en dat gaat me zo aan het hart...
Dan zit hij daar op het het punt van huilen en ik kan niks doen, ik kan hem "alleen maar" achter laten.
En wat de reden nou is...ik zou het niet weten. Hij zegt ik vind het gewoon niet leuk.
Ik weet wel dat hij nog steeds weinig aansluiting heeft en veel te veel prikkels binnen krijgt, maar hoe voorkom ik dat?
Ook begin ik steeds meer te twijfelen over deze school, want de kinderen krijgen weinig aandacht en lopen het grootste gedeelte van de dag een beetje door elkaar heen te rennen en te doen. Ruzies worden niet opgelost...ik vind het best zorgelijk.
Vanmorgen gaf ik aan bij de juf van joh, hij heeft er een beetje moeite mee en dan is het van ja dat zag ik al, en dan denk ik van waarom zeggen jullie dat dan niet tegen me?
Waarom wordt er niet iets gedaan, maar laten jullie dat kind moederziel alleen daar zitten zonder woord of wat dan ook? :(
Ik snap dat dus echt niet. Ze laten het dus fijn mijn probleem zijn terwijl ik zoiets heb moet de school hier ook niet iets mee.
Hij is hartstikke ongelukkig daar en ik weet het gewoon echt niet meer.

4 opmerkingen:

  1. Halverwege je bericht wilde ik je al vragen hoe jij tegenover die school staat, omdat mijn gevoel me zei dat jij ook al je reserves tegen over de school had. Als je je echt zorgen maakt, dan zou ik toch eens een afspraak na schooltijd maken om te kijken of je gevoel gegrond is en ook om te kijken of er een oplossing voor is. Want even tussen neus en lippen door kunnen dit soort gesprekken niet gevoerd worden. Dus bij het naar binnen gaan is eigenlijk een heel slecht moment om zoiets te vragen.

    Liefs, Haagje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Haagje

    Ik heb vandaag contact gehad met een andere school om wat informatie in te winnen. Ook heb ik bij deze school een gesprek aangevraagd, want ik vind dat er dingen gebeuren die niet kunnen. Ik ben net thuis van hem halen en kreeg hem terug met een gat in zijn kin. Deze keer gelukkig niet opzettelijk toegediend maar niet leuk natuurlijk.
    De juf kwam het deze keer wel netjes zeggen, de vorige keer had een kind een snee onder zijn oog en een gat in zijn hoofd geslagen (wat ik kon laten hechten) en toen kwam niemand iets zeggen en niemand wist ook hoe het was gebeurd :S
    Ik ben erg benieuwd wat er uit het gesprek gaat komen en als ik niet tevreden ben, kan ik contact opnemen met die andere school. Ik zou het wel jammer vinden want ik sta juist heel erg achter de leermethode van de vrije school :(

    Groetjes Thessa

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is heel belangrijk dat een kind zich veilig voelt, op kan gaan in de leefwereld van school en klasgenoten, maar niet 'leeggezogen' wordt door teveel prikkels. Op gezette tijden zelfstandig werken en even apart zitten (evt. met de juf of een ander kind) kan heel fijn zijn en een goede onderbreking van de drukte. Ik wens je een goed gesprek toe met de juf en veel wijsheid in je besluit..

    BeantwoordenVerwijderen
  4. O, de Vrije school, eens dacht ik dat dat ook de juiste school voor mijn kinderen zou zijn. En ik sta ook achter veel methoden van Rudolf Steiner. We maakten dus een afspraak met de Vrije school en mijn toenmalige partner moest daar een vrije dag voornemen. Toen we aan kwamen bleken ze de afspraak vergeten te zijn. Dus maakte we een nieuwe afspraak en namen weer een dag vrij, wederom bleken ze de afspraak vergeten te zijn en kon niemand anders zich vrij maken. Wij vonden dat de Vrije school zich iets teveel vrijheid veroorloofden op het verkeerde gebied, en vonden het geen fijn idee onze kinderen daar naar toe te laten gaan. Want het zou elke dag ook nog een hele reis zijn met groepsvervoer en de veerpont. Dit soort dingen verwacht je toch eigenlijk niet van een Vrije school, dat je kind uit school komt met een wond die gehecht moet worden. Dan verwacht je toch dat je gebeld word om je kind op te halen om naar de dokter te gaan.

    Liefs, Haagje

    BeantwoordenVerwijderen