zaterdag 29 januari 2011

Koude zonnige zaterdag met verplichte bedrust.

Heel even toen ik vanmorgen vroeg ging plassen kreeg ik een hartaanval, ik zag een auto voorbij reden in alle vroegte met een wit dak, shit! dacht ik het heeft toch niet gesneeuwd?!
Na nader onderzoek (verder voor het raam gaan staan dus) bleek het "alleen" maar gevroren te hebben, gelukkig geen witte plakzooi buiten.
Maar ja wel koud dus.
Gelukkig was daar ook het zonnetje en een waterig blauw luchtje die het goed maakte, die kou dan, een beetje....

Kwart over 6 meldde Riven zich aan mijn bed met de vraag, mama heb ik goed geslapen?
Ehm ja hoor..... Mag ik dan naar beneden?
Uhm nou, weet je kom nog maar heel even bij mama liggen, want het is nog héél vroeg.
Dit hielden we tot half 7 vol hahaha, ik werd gek van de baby die tegen Riven aan schopte en Riven was gewoon te wakker om in complete stilte te liggen.
Dus Riven naar beneden en tien voor 7 ging manlief maar koffie en thee voor ons maken en werd inmiddels ook de middelste wakker.

En nu zit ik hier te "genieten" van de blauwe lucht vanuit mijn slaapkamer, want ik heb tot half 1 bedrust verplicht opgelegd door manlief.
Gisteren verloor ik ineens een hoop slijm en wat druppels bloed dus ik mag niks.
Ja vanaf half 1 mag ik dan nog wel de kaaskoekjes bakken voor de visite die vanmiddag komt om mijn verjaardag te vieren. Denk wel dat ik dat zal overleven.
Ergens is het wel goed dat manlief me dwingt, want ik was stiekem net toch even beneden en dan ga ik toch weer van alles schoonmaken en poetsen en zie ik weer 1001 dingen die gedaan moeten worden in mijn ogen en sta ik toch zomaar opeens met een doekje in mijn handen om de zooi af te nemen.
Je begrijpt, ik werd weer naar boven gestuurd met de mededeling dat dit NIET de bedoeling was.

Dus met hangende pootje beklom in de trap weer naar boven en zit ik nu fijn met mijn laptop, kookboeken, zwangerschapsmagazines en mijn borduurzooi op bed. Met als enig gezelschap mijn sexy zwarte kater Brán.

Ja en af en toe mijn jongste zoon die mij de ene na de andere tekening brengt met allerlei dingen die wij samen hebben gedaan. Zo staat hier naast me een tekening dat we samen bij de kerstboom zitten, samen op het strand lopen, buiten zijn en naar vlinders kijken en ja ja, een tekening dat we samen mijn verjaardag vieren met slingers en al.
Schijnbaar zijn alleen hij en ik belangrijk ;-)
Ik vind het ongelooflijk schattig en als ik kijk naar de tekeningen brengen ze me een grote glimlach op mijn gezicht. Ik zou graag een foto willen maken, maar als manlief er achter komt dat ik naar beneden zou gaan om de camera te gaan halen ben ik natuurlijk het haasje he ;-) Dus dat komt nog wel :D

Ik wens iedereen een fijne zaterdag, ik ga fijn rust houden zolang het kan en nog maar wat verder borduren aan mijn babydingetjes :-)

Liefs Thessa

Geen opmerkingen:

Een reactie posten