donderdag 6 januari 2011

Clanmoeder van Januari, Zij die met verwanten spreekt.



















Onder de aarde voel ik het leven onder de oppervlakte en zo in Yule voel ik me meer verbonden met de aarde dan normaal. Het element aarde dan. Ik voel het nieuwe leven in haar schoot borrelen. Wachtend om dalijk met de lente geboren te worden. Ik voel met Moeder Aarde mee. Ook in mijn schoot ligt het leven te wachten om geboren te worden. En het moment dat Moeder Aarde leven schenkt aan de nieuwe natuur zal ik leven schenken aan een dochter van de Godin.
Ik kijk naar buiten en zie de regen, en denk bij mezelf, voedt haar schoot nog maar even, spoel haar schoon, want het nieuwe leven zal mooie en bijzondere dingen brengen aankomend jaar.
Afgelopen dinsdag was nieuwe maan. De dag dat ik me dan bezig hou met de nieuwe clanmoeder voor dat moment. Nu kwam het er niet van en heb ik er vandaag aandacht aan besteed.
Deze keer is het de Clanmoeder die met verwanten spreekt. "Mijn" clanmoeder, daar ik in januari ben geboren. En het mooie is dat als haar verhaal lees, ik ook veel dingen terug zie van mezelf. Zij die met verwanten spreekt, is verbonden met Moeder Aarde en alles wat er op leeft. Zij spreekt met de dieren, de planten, het water en de stenen.
En juist dat zijn de dingen die ik ook het meeste doe. Toen ik haar verhaal weer las, maakte het dat ik moest glimlachen. Ik keek naar buiten en realiseerde me hoe verbonden ik ben met de natuur, met alle levende wezens, gezien en ongezien.
Als ik denk aan het bijzondere contact wat ik altijd heb met dieren, afgelopen maandag was ik nog aan de wandel met een zwaan die moest oversteken. En op de 1 of andere manier begrijpt zo'n dier me, weet het dier wat ik wil.
Ik ben ook nooit bang, of in ieder geval zelden. Ik kan me zoveel bijzondere momenten herinneren die ik had met dieren. Het aaien van een zwarte panter, het knuffelen met een zwaan, een roepen van een baby tijger, contact met paarden, contact met een orang oetang, de bijzondere band die ik altijd heb met huisdieren, eigenlijk zijn er te veel momenten om op te noemen. Maar ik weet ze allemaal en koester ze in mijn hart.
Als ik door de bossen loop en mijn ogen sluit heb ik het idee een paar cm boven de aarde te lopen, al mijn zintuigen staan dan op scherp en ik vol me los, vrij.
Zelfs in het weinige buiten zijn momenteel kan ik toch momenten vinden van natuur. Hier aan de singel is genoeg te zien te voelen en te beleven.
Ik bedenk me dat mijn pad niet verwonderlijk is, nu ik me realiseer dat deze clanmoeder een deel van mijn ziel weerspiegeld. Ik heb altijd met dieren gewerkt en werd nu weer terug op dat pad gezet. Het pad waar mijn hart ligt.
Het verdiepen in deze clanmoeder laat me zien dat ik het juiste pad heb gekozen, laat ook zien dat het plaatje van de toekomst klopt, met al onze plannen, het valt allemaal samen.
Mijn droom zal geboren worden net als dat ik opnieuw geboren ben.
Dit pad is slechts het begin van nog zoveel mooie dingen. Ik ben blij dat ik met de verwanten spreek....


1 opmerking:

  1. Hoi Thesa
    "Zij die met verwanten spreekt, is verbonden met Moeder Aarde en alles wat er op leeft. Zij spreekt met de dieren, de planten, het water en de stenen".

    Ik moest aan deze uitvoering denken...Broadway Version....
    http://www.youtube.com/watch?v=lWNhg9qyTlQ&feature=player_embedded

    Groetjes Henk

    BeantwoordenVerwijderen