woensdag 5 januari 2011

Bezoekje verpleging/verloskunde

Vanmorgen mocht ik me om 10 uur melden bij de afdeling verpleging. Ik was in de veronderstelling dat we oa een rondleiding zouden krijgen over de afdeling, maar dat was dus niet zo :s
Wel kregen we info over het reilen en zeilen bij afdeling verloskunde tijdens en na de bevalling.
Ook werd ik weer belaagd met of ik kraamzorg had geregeld. Waarop ik weer uitlegde dat ik dat niet wilde.... Ze vertelde me dat de kraamzorg me ook goed zou kunnen helpen bij de borstvoeding, dus zou ik er over denken. Ook moest ik nog een verloskundige regelen voor de nazorg.
Na deze mevrouw mochten we naar een ander kamertje waar ik dacht dat we wat te horen zouden krijgen over de pijnbestrijding. Ja jammer, ze wilde graag ons wat wetenschappelijke onderzoeken voorleggen om aan deel te nemen en 1 van die onderzoeken is het pijnbestrijdingspompje. Nu had ik hier al 1 en het ander over gelezen dus en besloten dat ik dat niet wilde.
Verder kon ik mee doen aan een onderzoek over extreem bloedverlies tijdens de bevalling en de communicatie rond het bevallings-bed. Waarop ik ja heb gezegd. Ik heb dan nog nooit extreem bloedverlies gehad, maar ben wel het slachtoffer geweest van beulen tijdens de bevalling en de meest waardeloze communicatie ooit wat zelfs tot ruzies leidde (niet door mij trouwens) tijdens mijn eerste bevalling. Gevolg, verminkt voor de rest van mijn leven, een chaotische bevalling, veel onbegrip en verdriet. Dus als dit kan helpen, ja dan graag.
Verder mocht ik meedoen aan een onderzoek naar zuurstoftekort tijdens de geboorte. Je zou dan een medicijn ingespoten krijgen (of een placebo dat vertellen ze niet) tijdens de bevalling of er net voor. Maar ja dat zag ik niet zitten. Je weet nooit wat het doet en ik ga niet mezelf (met mijn medische achtergrond) of je kindje in gevaar brengen.
En dan was er nog een onderzoek naar volgens mij antistoffen en daaraan konden alleen mensen meedoen die al 1 of meerdere jongens hadden gehad en nu zwanger waren van een meisje.
Dat was ook niet te veel moeite, 1 keer bloed prikken, na de bevalling wat bloed tappen uit de navelstreng en  wangsamples van de jongens.
Dus vooruit, ik help de wetenschap wel. Ik heb met dat soort dingen output geen probleem, input wel een probleem ;-)
Dat wat er uitkomt heb ik toch niet meer nodig hahaha.

Eenmaal thuis ben ik maar gelijk gaan bellen voor de nazorg en dat was snel geregeld. Kraamzorg daarentegen wat minder snel. Ik moest namelijk bij de verzekering melden dat ik zwanger was en daar kreeg ik te horen dat kraamzorg verplicht was....ehm ik heb het anders niet bij de laatste 2 gehad....
Nou ja toch maar overstag gegaan dan ik had niet het idee dat ik veel keuze had. Nu hou ik mijn vingers maar gekruist dat ik niet een zwaar gelovige kraamhulp krijg (zal mijn mazzel zijn, had ik de eerste keer ook :s). Maar ik zal bij het intake dat ook wel aangeven, niet dat ik geen gelovige hulp wil bedoel ik, maar dat ik wel graag een open minded persoon wil. Anders is de lol er snel af denk ik.
Daarna maar kraamzorg aangevraagd bij de door verzekering aangeraden kraamzorginstanties en toen was ik weer een uur verder en had ik een lam oor van het bellen.

Vanmorgen voor ik naar het ziekenhuis ging nog even naar de biologische winkel geweest en me daar uitgeleefd, wat is het toch ineens leuk om te boodschappen te doen als je het zelf niet meer kan.
Nu had ik (heel slecht I know) de auto tot m'n beschikking, en omdat we toch naar het ziekenhuis moesten konden we dit mooi meepikken en kon ik zelf de dingen uitzoeken ipv dat ik (nog net geen foto) lijstjes moet maken voor manlief en hij het moet halen dus dat was wel even fijn.

De rest van de dag lekker rustig aan gedaan. Vrijdag ben ik 30 weken zwanger, eindelijk de magische 3! :D
En maandag mag ik weer naar de verloskundige. Dit weekend hebben we een rustig weekendje, geen grote kids, gewoon met z'n drietjes.
Inmiddels ben ik een verdieping aan het doen naar katoenen luiers...dus ik hou mezelf maar zoet met suffe niet lichamelijk inspannende dingen. (lees: ik verveel me dood maar kan niet anders)

Ik ben gewoon bijna blij als ik straks kan koken dan heb ik weer even wat te doen ;-)

Nu nog maar even wat luierssites bezoeken en misschien nog even wat lezen in mijn studie.... nog 10 weken *zucht*

2 opmerkingen:

  1. Pfff dat lijkt nog lang hè, maar het vooruitzicht is leuk!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die 10 weken zijn zo voorbij!
    Bij zo'n kraamburo kun je bij de intake vaak aangeven wat voor'n type je absoluut niet wil en daar houden ze best rekening mee. Ik heb echt goede ervaringen met kraamhulpen, echt ronduit schatten.
    Haha bij Tarja ging ik op de naam van het kraamburo af, zij heten Luna, dus dat moest wel goed zijn.

    BeantwoordenVerwijderen