maandag 17 januari 2011

School het vervolg (en een kiekje work in progress)

Vanmorgen hadden we een afspraak bij de nieuwe school van Riven. Ik was best gespannen, want wat nou als dit ook helemaal niks zou zijn, Riven het niks zou vinden, de mensen ons niks zouden vinden, nou ja ga zo nog maar even door ;-)
Maar ik kan alleen maar zeggen wat een opluchting! Het was super, er was begrip, ze waren kritisch (als in niet ons naar de mond praten of een mening hebben over de vrije school) en ze waren most of all bereid hun best te doen voor Riven.
Wij kregen ook de kans ons verhaal te doen en dat was fijn. Ik voelde me zo beschadigd in mijn vertrouwen door die andere school... ik heb er nachten van wakker gelegen.
Maar dit was echt heel fijn. De vrouw die ons hielp was zelf ook nog eens een pagan, dus dat vond ik uiteraard erg leuk. We mochten ook in alle kleuterklassen kijken. Wat er gewoon goed en verzorgd uitzag, geen donkere holen zoals op de VS. De kinderen hadden regelmaat, werden geprikkeld met thema's letters etc. Terwijl ze op de VS de eerste 2 jaar niks leren en al helemaal niet geprikkeld worden. Dus wij vonden dit erg fijn te zien.
Om Riven zijn angst een beetje te testen vroeg de mevrouw hem een boekje te pakken in de klas en dit ging zonder problemen (hij is toch niet zo fobisch als ze bij de VS zeggen?).
We hebben nog even gezellig staan praten, en deze mevrouw zou het fijn vinden als we op die locatie zouden komen, de klassen zijn er wat kleiner en nu er toch contact was gelegd was het ook voor ons fijner aangezien de lijntjes dan korter zijn. Dus wij waren heel blij.
Maar nog blijer waren we toen Riven vertelde dat hij het echt heel leuk vond. Hij vond de spulletjes in de klas leuk en het feit dat ze een winkeltje hadden in de klas en "normaal" speelgoed. Dus we namen een positief en enthousiast jongetje mee terug naar huis! Terwijl hij 's ochtends zich er nog onderuit probeerde te lullen (door de spanning vermoeden wij). Dus wij zijn blij!

Ook heb ik vandaag eindelijk gesproken met de school leider van de VS. Dit had zijn mail dus nog niet gelezen, maar wilde wel graag een gesprek en hij zou de zaak met de juf van Riven bespreken en mij dan woensdag terug bellen. Ik heb hem laten weten best bereid te zijn mee te werken aan een gesprek maar dat ik Riven hoe dan ook van hun school wel haal.
Hij zou me niet in de weg zitten dus dat is ook fijn.

Dus ik kan weer rustig slapen (denk ik) ;-)

Dan bij deze nog even een kiekje van de voedingskussenhoes:
Hij wordt al schattig :D

2 opmerkingen:

  1. oh gelukkig een positieve draai gevaonden voor je mannetje!!en je kussen word snoezig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het is best belangrijk hoor om een school te hebben, waar je je kind met een gerust hart achterlaat.

    Liefs, Haagje

    BeantwoordenVerwijderen