zondag 30 januari 2011

Kooklogje - Aardappel/worteltortilla's

Vandaag probeer ik dit recept uit het boek de Kleine Vegetariër. Ze noemen het tortilla's, maar ik vind het meer mini quiches of hartige muffins.

Voor ongeveer 10 quiches/muffins heb je het volgende nodig:
3 middelgrote aardappelen
1 winterwortel
2 uien
6 eieren
peper
zout
1 tl paprikapoeder
olijfolie.

Verwarm de oven voor op 225 graden.

Snijd de (geschilde) aardappels, de winterpeen en de uien in stukjes van een halve cm.
Bak de groenten aan in een koekenpan tot het allemaal wat glazig is.

Lekker bakken :-)

Klop de eieren samen met peper, zout en de paprikapoeder.


Omdat geitenkaas mij erg lekker leek door het gerecht heb ik nog wat geitenkaas door het eiermengsel gedaan.

Mjammie, lekker kaas erdoor :-)

Als de groenten glazig zijn meng je deze door het eiermengsel. Doe wat olijfolie in je vormen en vul de muffinvormen met het "beslag".

Uiteraard knoeide ik er overheen :D

Zet de vormen voor 20 minuten in de oven tot ze goudbruin zijn. 

Met een sateprikker kan je kijken of ze gaar zijn. Maar die van mij waren na 20 minuten al helemaal goed.

Wij vonden ze erg lekker, alleen ietwat flauw ondanks dat er toch geitenkaas doorheen zat. Ze hebben een fijne zachte smaak, dus dat maakt ze super geschikt voor kinderen. De volgende keer gaat er bij mij zeker een teentje knoflook doorheen. Wat er komt zeker een volgende keer want lekker waren ze! Oh en warm zijn ze het lekkerst!!



2 opmerkingen:

  1. Ik denk dat tortilla toch wel een goede benaming is, je kan er alleen beter 'mini' voorzetten. Je denkt waarschijnlijk aan de Mexicaanse tortilla's, maar er is ook een Spaans aardappel/ei omelet die zo heet. Ik ga het ook eens proberen.

    Liefs, Haagje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Thanx Haagje, ik dacht inderdaad aan de Mexicaanse :-)
    Geen idee van het bestaan van de Spaanse versie :D
    Ik zal de titel even aanpassen hihi

    Groetjes Thessa

    BeantwoordenVerwijderen