zondag 31 oktober 2010

Samhain Weekend

Vandaag is het onofficieel samhain, of ook wel halloween bij de meesten. Ondanks dat ik het al gevierd heb, denk ik er toch wel even aan en sta ik er bij stil. Ik vind het nog steeds 1 van de mooiste jaarfeesten en vind het leuk dat ook mijn jongste zoon leuk mee doet. Zo moet er pompoen uitgehold worden, moet het huis in herfst worden aangekleed en geniet hij van de kaarsjes die 's avonds aan gaan.
Gisteren hebben we eindelijk samen de bolletje geplant. Deze had manlief verleden week al gekocht voor me en moesten nu toch echt de grond in. Ik heb nog gekeken voor sneeuwklokjes gisteren maar kon deze helaas niet vinden. Maar de bak is aardig vol zo dus ik denk dat we zonder sneeuwklokjes het ook wel zullen overleven en zullen genieten van de bloemenpracht in het vroege voorjaar.
Riven vond het geweldig om te doen. Lekker in de aarde spitten met een schepje, de bolletjes strooien en deze vervolgens instoppen onder een zwarte deken waarop hij ze tot de lente wenste :-)
Ook heeft hij nog een eigen pot gemaakt met blauwe irissen erin. Deze doen er wat langer over, pas in mei/juni zullen we deze te zien krijgen. Maar dat mag de pret niet drukken.
Verder hebben we het eigenlijk lekker rustig aan gedaan. Alle drie lopen we te snotteren. Dus zijn we gisterochtend samen de markt over gegaan voor groente en fruit zodat we ons wandelingetje hadden en verder hebben de dag vol gemaakt met lezen, spelen, haken, laptop, tv en wii. Je moet immers wat als je je niet lekker voelt.

Ik begin inmiddels een beetje schot te maken met mijn dekentje, 3 dagen geleden ging bol wol nummer 3 erin en ik ben nu op 1 derde van de deken. Dus dat is mooi. Het is lekker ontspannend om te doen en zet mijn gedachten op nul. Ik heb aankomende week een drukke week vol met afspraken, kinderen en school, dus een beetje rustig aan doen kan geen kwaad.

Vandaag dus ook nog een redelijk rustig dagje. Alhoewel, ik heb vanmorgen vroeg een kast leeg geruimd zodat deze als lego kast kon dienen op Riven zijn kamer en ik had eigenlijk nog het wilde plan om al mijn hobbyspullen uit te zoeken en deze ook op te bergen in een kast. Daarbij heb ik al zitten snuffelen tussen al mijn stoffen op zoek naar een lekker stofje om een overtrek te maken voor mijn voedingskussen. Nu heb ik er 1 overtrek voor en ervaring weet inmiddels dat dat te weinig is. Helaas vond ik of te kleine lapjes of enkel zijde....tja dat had ik dan net weer niet in gedachten. Als het nou ophoudt met regenen kan ik misschien nog even naar de stoffenmarkt hier in Leiden. Dat was namelijk dit weekend en is niet ver lopen. Dat geeft me weer een projectje :D
Een leuk projectje dat dan weer wel want ik vind het leuk om te doen.

Dus een rommel in huis dagje dus. Heerlijk soms de herfst :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten