maandag 1 november 2010

Oh Sweetness

Stoppen met roken is voor mietjes. Stoppen met suiker dát is pas moeilijk. Ik eet al jaren zo goed als geen suiker, zo nu en dan een grote bak ijs en wat dropjes en daar blijft het bij. Ik bak zelfs al mijn koekjes, taart en noem maar op zonder suiker. Maar ja tijdens de zwangerschapshormoontjes heb ik iets te vaak toegegeven aan deze verschrikkelijk slechte zoetigheid, en nu zit ik weer zwaar onder de candida ARGH!
Dus er zit niks anders op dan afkicken. En that sucks!
Dus ik loop nu tegen de muren op en ben blij dat er niks met suiker in huis is anders had ik voor gaas gegaan.
Over een week is het ergste leed geleden en is het weer een kwestie van oppassen en etiketten lezen. Nu is dat laatste niet echt nodig aangezien ik die jaren ervaring heb. Maar het is het idee.
Je moet toch ergens over klagen niet waar?
Ook brood en melk mag ik niet meer evenals te veel zetmeel. Nu is dit laatste niet heel erg moeilijk want ik eet zelden aardappels. Brood vind ik niet lekker en van de melk ga ik vooral de warme variant met cacao missen.
Vanmorgen begon mijn dag dus met 2 mandarijntjes en een smoothie van geitenyoghurt met frambozen (met een snuf stevia). Maar ja nu is het middag tussen 3 en 4 en dan is het moeilijk. Dus blegh!
Ik doe een moord voor een madarijntje of een peer, die roepen vanaf de fruitschaal, maar de regel is alleen fruit voor 12 uur. Dus ik bijt op mijn tong en probeer vol te houden met glazen water, bekers thee en vooral doorzettingsvermogen tot aan het avond eten.
Morgen moet ik er maar op uit om te shoppen voor rauwe noten, (geiten)kwark en amandelmelk en meel zodat ik lekkere dingen in elkaar kan flansen als ik trek krijg want dit is zwaar!
Nou ja nog een beker thee dan maar, dat heeft een beetje een zoetig smaakje ;-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten