zondag 14 november 2010

Weekend, vilt en broer

Het was een weekend van rustig aan doen, wat een genot! Ondanks de wervelstorm van kinderen was het toch relaxt en was er niet al te veel ruzie, gejank of geschreeuw en dat deed mama deugd!
Had ik jullie eigenlijk al laten zien, hoe mijn kleine schattige kitten Sorcha, al een grote meid aan het worden is?
Hier ligt ze samen te slapen met Kathaar:

Grijs; Kathaar, bonte bal; Sorcha

Kon het niet laten deze foto even te laten zien van 2 van mijn meisjes :-) Het is toch wel grappig hoe verschillend katjes uit 1 nestje kunnen zijn. Gisteren kwam ik daar dus vooral achter, want 9 november werd mijn broer(tje) 28 en op zaterdag zou hij het vieren.
Het zou voor hem de eerste keer zijn dat hij zijn verjaardag zou vieren in zijn nieuwe huis en ondanks dat ik me alles behalve goed voelde wilde ik toch gaan. Ik ben namelijk best trots op mijn broer. Hij is inmiddels al 4 jaar clean, waarvan hij nu 1 jaar zelfstandig clean is en dat vind ik reuze knap. Zeker na een jarenlange verslaving aan hard drugs en drank. Met genoeg verleidingen om hem heen. Hij houdt het vol en probeert ondanks de vele tegenslagen toch iets te maken van zijn leven. En in dat leven zitten dus ook 2 katjes, een broertje en een zusje van Sorcha. Dilayla en Luficer om precies te zijn. Ik was eerst wat huiverig toen hij besloot de katjes in huis te halen, want laat ik het zo zeggen, in zijn slechte tijd was hij niet zo goed voor dieren.....
Maar ook dat is gelukkig veranderd en ik zag twee hele blije beestjes lopen. En het was grappig te zien dat ze totaal niks weg hadden van Sorcha, ondanks het feit dat Dilayla ook een schildpad katje is :-) Maar lief waren ze wel! En je kon zien dat er goed voor ze werd gezorgd. Zo ook voor ons gisteravond, want broerlief wilde toch best een goede indruk maken en had flink inkopen gedaan om iedereen te kunnen voorzien in zijn natje of droogje. Dus gingen mijn principes van gezond, suikervrij en biologisch eten maar even over boord, want dat kan ik natuurlijk niet verwachten en als iemand zijn best heeft gedaan ga je ook niet alles afwijzen. Dus een in mijn ogen flinke zonde. Maar gelukkig heb ik er geen buikpijn of uitslag aan over gehouden. Hoe dan ook was het een gezellig middag/avond en hadden ook de kinderen het hartstikke naar hun zin bij hun ome Dennis en dat vond ik leuk om te zien. Ik ging dus met een goed gevoel naar huis, en ook wel een gevoel van trots, want ondanks alles doet hij het maar mooi wel.

Vandaag was het echt een rustig dagje, het was druilerig dus bleven we lekker binnen. Een lekker hapje en drankje erbij maakte een  hoop goed. De jongens wisten zich goed te vermaken met lego, gamen en weet ik veel wat nog meer, en ook vandaag zonder al te veel strijd. Tussendoor nog lekker in bad. En nog vlak voor de oudste twee naar hun vader gingen samen nog even staan dansen op Within Temptation, op verzoek van de jongste hahahaha.
Nu ik dit zit te tikken is het dus ook extreem rustig aangezien Riven mee is mee is zijn broers wegbrengen. Het enigste geluid is het gesnurk van mijn kater Bran. Dus mama trekt even bij want ondanks dat we niet veel hebben gedaan is het toch nog best zwaar met 3 kids thuis en een huishouden wat toch ook gedaan moet worden.
Dit weekend heb ik ook nog flink wat dingen kunnen maken van vilt voor Riven. Inmiddels is de stand, 1 aubergine, 2 wortels, 1 koekenpan, 4 boontjes, 1 spiegelei, 1 boterham,1 vis,1 kipdrumstick, 1 donut, 2 gingerbreadman, 1 St Jacobsschelp, 1 broodje hamburger bestaande uit 2 broodjes, hamburger, plakje kaas, 2 sla blaadjes, en een plakje bacon :D oh en laat ik het pak melk niet vergeten :D

Zier hier:

En zo blijft mama lekker bezig. Ik zit nu te pielen op een tros druiven. Want uiteraard moet er ook fruit komen. Ik doe nu elke keer even kijken waar ik zin in heb om te maken. Ik heb nog genoeg klaar liggen, van servies tot sushi dus ik kan voorlopig nog wel even lekker rommelen. En ik vind het erg leuk om te doen dus dat scheelt. En zo ging het weekend lekker voorbij. Morgen is het weer aan de bak, dan is het een schooldag dus vroeg op, dus hopelijk geen regen en/of windkracht 10 LOL
Fijne avond allemaal!

1 opmerking:

  1. Leuk die foto van de bonte ballen(sorry kathaar, je bent grijs en wil vast niet vergeleken worden met die andere dames bonte bal)
    Je schiet al lekker op met de aankleding van de keuken. Ik vind die koekenpan wel cool!!
    Succes morgen met fietsen;)

    BeantwoordenVerwijderen