donderdag 25 november 2010

Op pad met Booh

Het weer was redelijk vandaag, een mat zonnetje en zo nu en dan een klein spettertje. Goed genoeg om even naar de stad te gaan. Ik moest nog 1 en het ander hebben, en omdat ik weet dat Booh (koosnaampje voor Riven) het leuk vind om samen te gaan heb ik gewacht tot hij uit school kwam. Hij uiteraard blij. Eerst een donut bij de bakker en hij kreeg ook nog een gratis krentenbol, dus dubbel blij. Toen naar de kruidvat waar mijn shampoo was uitverkocht... ik balen want ik reageer heel heftig als ik niet tegen een shampoo kan, wat zich vertaald naar jeuk, wondjes en vooral veel jeuk. Van de week nog een poging. Mijn missie om majootjes te vinden voor Riven lijkt ook maar niet te slagen, ik was al bij de H&M geweest daar hadden ze ze niet en bij de Hema dus ook niet. Tja.... misschien maar eens kijken of ze een redelijke neutrale meisjes majo hebben ergens, want als het dalijk koud wordt is het toch lekker zo'n ding.
Nou ja alles missies dus niet geslaagd. Dus besloot ik mezelf maar te troosten met een bezoek aan de PUUR, een grote biologische winkel bij ons in de stad en net even wat luxer dan mijn vertrouwde biowinkel die dichterbij is.
En ze hebben een fantastische delicatessen afdeling. Ik wordt altijd heel blij om daar tussen te snuffelen en nieuwe dingen uit te proberen. Door de wat bijzondere karretjes/mandjes vond ook Booh het leuk om er rond te lopen en kreeg ik de kans rustig te kijken.
Schijnbaar vinden al mijn kinderen het leuk groenten in zakken te doen en af te wegen, want dan zijn ze ineens heel graag van dienst om te helpen, zo ook de jongste.
Dus vulden wij zakken met wortels, peren, mandarijntjes, spruitjes en tot deze mama's haar genoegen ook nog gouden kiwi's die daar erg goedkoop waren. Dus ik blij want ik gek op die dingen. Daarna lekker stickers plakken, nog een bijzonder biertje uitzoeken voor papa, de rest van de winkel doorsnuffelen en op naar de kassa waar ik werd geholpen door een hele aardige jongen die wel kon lachen om mijn zwangerschapsdementie en me nog achterna gerent kwam met dat biertje, dat had ik doodleuk laten staan...tja....we denken aan papa en vergeten hem ook meteen LOL.
Vanavond eten dus lekker en gezond, ravioli gevuld met rucola en daar maak ik een roomsaus bij met ricotta. Nog wat tonijn erbij en smullen maar. Tot mijn grote verbazing heeft Riven de pasta uitgekozen. Gelukkig heb ik 1 kind wat niet allergisch is voor de kleur groen op zijn bord. Al wilde hij morgen erg graag bloemkool eten, dus dat zat ook in onze tas.
Toen maar langzaam naar huis gefietst met de zware tassen om daar begroet te worden door een troep van 10 zwanen die toch wel erg graag wilde weten wat we in onze tassen hadden, ja sorry dames en heren dat heerlijke zuurdesembrood was voor mij! Gelukkig zijn de zwanen niet zo brutaal als de ganzen, dus als je niks te voorschijn tovert waggelen ze ook weer weg.
Ik heb ze vanmiddag nog wel getrakteerd op wat brood om het goed te maken ;-)
En zo kwamen we moe thuis, maar voldaan, lekker uitgepakt, boterham gegeten, Riven lekker rommelen met al zijn toystory poppetjes en mama de pijn verbijten van haar bekken met de nieuwe educare op schoot en een kop thee naast haar.
Nu mogen we bijna koken, dus ga ik me maar eens naar de keuken slepen.
Eet smakelijk en een fijne avond allemaal!

1 opmerking:

  1. Mooi blog heb je, ook die van je paardenliefde! En las ik nou iets over Frankrijk?

    Graag kom ik nog eens lezen, fijne avond, groet Roelien

    BeantwoordenVerwijderen