woensdag 24 november 2010

Op woensdag maakten we:

Sushi!
Maar dan wel van vilt om precies te zijn. Al 2 weken wil ik me tot dit projectje zetten, maar Riven verzint elke keer weer iets anders, mama kan je plakjes tomaat maken? Ehm ja hoor jongen. Mama, kan je een theeservies maken? Ehm...ja tuurlijk....
Nou ja, zo gingen er dus nog wat andere projecten aan de sushi vooraf. (foto's ervan volgen nog)
Nu gingen we vandaag toch echt beginnen aan de sushi. De storm van gisteren was nog niet helemaal gaan liggen, dus dan is handwerken voor mij een goeie afleiding om gewoon nergens aan te denken.

Dit was ongeveer het begin:
Een beetje sushi begint immers met rijst nietwaar?

En die sushi moet ook in een mooi bakje/schaaltje
Hier alle "rijst" netjes naast elkaar.

En sushi zou geen sushi zijn als er geen vis aan te pas kwam, nietwaar?
En zo werden de hoopjes rijst sushi met tonijn, zalm, octopus, garnaal, snapper en ei :D

Maar ja als je nu dacht dat er waren, ehm nee.... er komen nog wat stukjes bij en sushi horen natuurlijk ook wasabi en sojasaus...je begrijpt, ik ben vanavond nog wel even bezig met het sushi project. Stom van mij natuurlijk om het al aan Riven te laten zien (en ergens ook stiekem best leuk) want hij verzint steeds meer dingen om te maken (schijnbaar hebben kinderen nog véél meer fantasie als volwassenen).
Ach ja...hij kan straks naar hartelust koken in zijn keuken... nog even wachten tot sinterklaas die komt brengen ;-)

Verder met de sushi, fijne avond allemaal!

1 opmerking:

  1. hahaha geweldig! Hoe verzin je het. Echt leuk. Ik denk dat je straks na 5-12 heel veel sushi geserveerd krijgt door je zoon. :D

    BeantwoordenVerwijderen