zaterdag 9 oktober 2010

Glastonbury Dag 4 (Part 1)

Vandaag is de dag van de in en toewijdingen. Iedereen staat rustig op en ontbijt en pakt z'n spullen bij elkaar. We besluiten ieder voor zich naar de Gardens te gaan zodat de cursisten in hun eigen energie kunnen komen. Manja, ik en Nancy besluiten via de Tor te lopen en komen onderweg Y & K tegen. Omdat we de zelfde kant op gaan lopen we toch maar samen. Om nou 100 meter afstand te houden slaat ook nergens op. Ik laat ze zien waar de ingang is van de Bushy Combs mochten ze daar nog heen willen gaan. En verder is het redelijk stil en geniet ik van de natuur. De Godin is haar werk al aan het doen want ik zie de dingen helderder en voel me omringt met rust. Ik had een plan van volgorde bedacht, maar schijnbaar doet mijn wil er totaal niet meer toe. Ik loop ineens zonder pijn in mijn knieën en voel me licht en rustig. Thessa wordt naar achteren geduwd en nog voordat we de tuin binnen gaan ben ik een toeschouwer van alles wat gaat gebeuren. Eerst zoek ik de bron op waar Y ook nog even aanschuift, hij is er klaar voor en later komt K en die ook. We lopen naar de Chalice Meadow en stationeren daar de spullen. Ik krijg er weinig van mee. Ik zie Nancy rustig worden en ook Manja gaat in d'r ei. Ze zoekt een muziekje op voor K. en laat haar dit luisteren. Manja en ik zouden een moederritueel doen voor K. En als ze klaar is met de muziek start voor haar het ritueel. We nemen haar als een balletje tussen ons in en de Godin laat haar de aarde in gaan. Ze mag haar beschadigde wortels hernieuwen en de plek waar de wortels zijn geamputeerd mogen nieuwe wortels groeien.

 Haar hartslag wordt 1 met die van Moeder Aarde, ze hernieuwt op heel veel levels. Langzaam mag ze geboren worden en ze gaat zitten moeizaam, langzaam net als een echte geboorte. Ik trek haar tegen me aan, leg haar ten ruste tegen mijn zwangere buik. We aaien haar, knuffelen haar, heetten haar welkom in deze wereld. Tot ze klaar is om haar positie als dochter te claimen. Op dat moment staat ze op en vanuit haar ziel roept ze dat ze een dochter is en dat ze een  moeder heeft.
 Manja en ik kijken elkaar aan en ik schiet vol, ik moet haar vastpakken, en Manja ook en samen staan we daar als een 3 eenheid, 3 gezichten van de Godin, 3 dochters van de Godin. En terwijl ik trots sta te kijken hoe ze haar eerste stappen de wereld in zet voel ik de Godin trots als een moeder, mezelf trots als een moeder als ze samen met Manja danst, rent en huppelt over de buik van de Moeder Godin en ze samen neervallen in het gras. Tranen staan in mijn ogen en ik voel dat het tijd is voor de eerste inwijding, de energie is opgeroepen, de Godin roept haar kinderen tot zich.
We nemen Y. als eerste mee naar de bron. De eerste man die onder de vleugels van Thessa ingewijd zal worden. Hij is nerveus ik kan het voelen. Hij legt zijn spullen klaar, claimt een stukje ruimte in de cirkel. Mannelijke dominantie treed me tegemoet. Hij legt zijn identiteit af en mannelijk een vrouwelijke energie vinden hun balans boven de bron.
De Godin accepteert hem als een priester, beantwoord zijn roep.

De Godin beantwoord zijn roep....

Naakt wordt hij geboren als priester en treed de Godin tegemoet als Y. Het masker is niet meer nodig. De energie is ten top.


Hij wordt bij de hand genomen en meegenomen naar de Lions head, hier wordt zijn inwijding bezegeld.

God & Godin als in een heilig huwelijk

De energie stijgt en komt tot een climax. Hij hoort nu tot het zuster en broederschap van vele generaties, vele gezichten en vele levens. Hij krijgt het teken en zijn ziel is dat moment 1 en al licht. 2 Ogen kijken me aan, ik zie alleen nog maar pure liefde en zo wordt de eerste inwijding een feit en bezegeld met een omhelzing van erkenning, herkenning, respect en liefde.

De eerste inwijding is een feit.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten