dinsdag 19 oktober 2010

Healing met de kracht van wolf

Nu het Sjamanistisch Festival een paar dagen voorbij is, en ik weer een beetje bijgekomen ben van een druk weekend heb ik eindelijk de tijd om te bloggen over de positieve dingen die ik heb meegekregen van de workshops. Ik heb het voor mezelf nog eens over gedaan zonder storende factoren en het beetje wat ik heb meegekregen en heb gezien thuis verder uitgewerkt.

Het is voor mij niet moeilijk om contact te maken met de wolf, al meerdere malen heb ik deze dieren van heel dichtbij gezien en een aantal bijzondere momenten meegemaakt met deze dieren.
De plaatjes die je altijd ziet van wolven zijn vrijwel altijd Timberwolven, de wolven met veel vacht aan hun kop en borst, terwijl de meeste wolven dat dus niet hebben en als ze het al hebben dan is het in de winter.

Om contact te maken komt eigenlijk meteen het beeld voor me van 1 van de wolven die ik heb ontmoet, hoe hij zijn verzorger achterna loopt met een blik in zijn ogen waarvan ik begrijp dat er mensen bang zijn van wolven. En zo is het contact met de wolf eigenlijk meteen gemaakt. Terwijl ik de energie tot me laat komen verschijnt er een hele roedel. Voor mij niet vreemd, eenzame wolven bestaan namelijk niet. Deze dieren leven in een roedel en kunnen niet zonder.
Ze cirkelen om me heen en het voelt alsof er een beschermende koepel om me heen gelegd wordt.

Ik kom tot mezelf en laat me zelf steeds dieper wegzakken in hun energie.
Ik vraag ze of ze mijn hartchakra kunnen helen, of ze de beschadigde dingen heel kunnen maken, negativiteit kunnen verwijderen. Even komen de voorbeelden van de "sjamaan" voor me, de wolf kan het wegbijten, krabben of likken....
Maar niets van dat gebeurd, als ze dat zouden doen had ik een probleem denk ik want ik heb contact met een hele roedel en dan zou er niet veel van me over blijven ;-)
Die beelden vervagen dan ook weer en de roedel begint te huilen, allemaal slaan ze aan, en de trilling van hun lied, werkt op mijn hart. Ik voel de negativiteit verdwijnen en een heel licht gevoel mijn hart binnen komen, ik wordt rustig terwijl de wolven hun lied verder zingen.

Ik denk na over stukken van mijn hart die ik heb weg gegeven, gegeven aan mensen die me pijn hebben gedaan. En nog voor ik er verder over na kan denken schiet de roedel weg, agressief, woedend en boos, ik zie ze afschieten op mijn ex en ze halen een stuk van mijn hart terug, ik zie ze afschieten op mijn vader, terug met mijn hart!
En de stukken, de energie, wordt me terug gegeven. Ze beginnen hun lied weer en ik voel me heel, warm en een glimlach bekruipt mijn gezicht.
Ik voel me weer heel en zo kom ik mijn trance reis weer uit.

Als ik mijn ervaringen voorbij laat gaan moet ik denken aan mijn eerste ontmoeting met een groep wolven, mijn man en ik hebben het geluk gehad in deze roedel te staan terwijl deze op klaarlichte dag begonnen te huilen/zingen. Dit was een waanzinnig moment en ik vond het mooi dat dit op een helende manier terug kwam in mijn trancereis, hetzij met spirit wolven en met een ander doel. Maar het gevoel was net zo  mooi en schijnbaar met een bepaalde reden opgeslagen en gebeurd toendertijd.
Ik ben blij dat ik dit toch op deze manier heb mogen doen en heb mogen meemaken.


De workshop tevredenheid en geluk was op zich wel  mooi die ik heb gedaan, maar het duurde veel te lang. Toch was het leuk om mooie herinneringen op te halen. Je moest elke keer 3 momenten ophalen, de eerste 3 momenten waren momenten in de natuur.
Deze momenten kwamen bij mij boven:
Mijn eerste aanblik op de gorges van de Tarn, de ongereptheid hiervan en de ongelooflijk ruwe schoonheid
Mijn eerste ontmoeting met een vos, zó dichtbij dat ik hem bijna kon aanraken
Ik op de kliffen van de Cornwall

Toen 3 momenten met mensen:
Mijn bevallingen, de eerste blik in de ogen van mijn kinderen
Het moment van (h)erkenning met mijn man, na dit moment kwamen er nog meer moment voorbij en wat ik mooi vond ik dat wat me het meeste bij bleef elke keer de blik in zijn ogen was, elke keer die staalblauwe ogen.
In mijn derde moment kwamen er beelden van een rite uit een vorig leven, ik vermoed met beltaine. Erg mooi!

Toen 3 momenten op werk/hobby gebied:
De inwijdingen van 2 weken geleden, de liefde in de ogen van die mensen, wauw! Dat ik dat mocht doen :-)
De schoonheid van Chartres mogen laten zien aan anderen
De mooie momenten van readings die ik heb gegeven

Toen 3 momenten die je had terwijl je alleen was
Ik moest meteen denken aan alle keren dat ik dans in de woonkamer
Midden in de nacht in je blootje in het maanlicht zitten en me verwonderen hoe mooi blauw mijn witte hudi oplicht :D
Alleen thuis in bed vol kussen en alle deken voor mezelf, 2 honden bij me en het snorren van een kat in mijn oren.

Ik vond het leuk deze momenten weer boven te krijgen en sommige dingen zo scherp weer voor ogen te zien.

Uiteindelijk was het festival niet voor niets, alleen jammer dat het op dat moment zo niet te ervaren was.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten