zondag 24 oktober 2010

Workshop & Samhain

Wat een heerlijke dag gisteren. Na een berg drukte om mijn kids aan te kleden om ze weer naar hun vader te brengen en niet al hun spullen te brengen kwam daarna een hele grote stilte over het huis.
Dit zorgde dat ik nog wat dingen kon voorbereiden voor ik opgehaald zou worden om naar het AWD te gaan. Zo had ik voor iedereen een mooie seleniet in een zakje gedaan met kruiden en een kaneeltje. De seleniet zou vandaag een hulpmiddel zijn om de trilling te verhogen.
Al snel was iedereen in het AWD en ondanks dat het zacht regende zijn we niet verregend die dag.
We hadden ingang Oase genomen, omdat hier lekker veel bomen zijn en ook veel herten. Ik zou vandaag de mensen leren de wijsheid van bomen tot zich te nemen en van ze te leren en contact leren maken met dieren en hier kwamen de herten mooi van pas.
Na een tijdje hertenpaadjes volgen, stonden we eigenlijk vanuit het niets oog in oog met een prachtige zwarte burlende hertenbok. Wat indrukwekkend!
Zijn stem trilde door tot in onze onderbuiken en we hadden allemaal een gezonde spanning, want het is erg indrukwekkend om zo dichtbij verscholen achter een heuvel zo'n knappe vent te zien staan.
We kwamen die dag ook nog een jonkie tegen die prachtig bleef staan en waar mooi contact mee te maken viel. Ook hebben we wilde tijm geplukt (ben het kruiden vinden nog niet helemaal verleerd LOL) en contact gemaakt met prachtige oude eiken en beuken. Wat ons ook nog een ontmoeting opleverde met een bijna witte hertenbok.
Het was een mooie dag en een super mooie groep om mee te werken.
Eenmaal thuis konden we lekker opwarmen en napraten en kletsen.
Al snel gingen we samen koken en hebben we genoten van een heerlijk samhain maaltje die werd afgesloten door een appeltaart.

Daarna hadden we de viering. We waren met een groepje van 6 en het was fijn om zoveel liefde en warmte in een cirkel te hebben.
We hebben dingen losgelaten, maar ook gedeeld wat we hebben bereikt en waar we trots op waren om vervolgens een wens te uiten voor het nieuwe jaar, met kleine appelkaarsjes. Onze woorden werden bevestigd met het oergeluid van de trommel, wat een heerlijk gevoel was.
We hebben in een meditatie mogen werken met de schatten van onze voorouders en hebben een heling gedaan met de wolf.
Daarna kadootjes uitgewisseld wat erg leuk is altijd. Ik kreeg een mooi stuk zwarte toermalijn :-) En Riven 2 vormen om koekjes te bakken, een spookje en een pompoen (2 keer raden wat wij gaan doen vanmiddag!). Na de cirkel gesloten te hebben nog even na zitten praten en toen ging iedereen langzaam aan naar huis.
Het was een prachtige avond en het was super fijn om met echte vrienden samen te zijn en te mogen delen. Ik denk dat het een super mooi jaar gaat worden en dat is voor het eerste sinds járen dat ik dat gevoel heb.
Ik was al klaar voor Samhain en dit wiel, en ik ga er een mooi wiel van maken, that's for sure!

Dank je wel voor iedereen die er was, het was fantastisch!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten