vrijdag 1 oktober 2010

Kleuters in het bos

Vandaag was het dan zo ver manlief en ik zouden 5 kleuters van school meenemen naar het bos, en daar zouden we de rest van de klas en de andere kleuterklas treffen.
Godzijdank voor onze nieuwe auto, want wij kregen alle brede autostoeltjes... maar het paste gelukkig en zodoende reden we naar Endegeest.
Eenmaal daar alle kleuters uitgeladen en op het bos in.
Mag ik even klagen? Wat een godvergeten ramp! Wat doen al die ouders en juffen daar als we zo'n beetje niemand op die kinderen let?! Het leek wel een groepsuitje voor de volwassenen om lekker bij te praten, en daarbij wie laat kleine kinderen nou alleen maar lopen, 4 uur lang? De kinderboerderij was leeg, dus daar was niks, de kastanjes vielen op sommige plaatsen tegen, dus na een tijdje waren de meeste kids het zat want het was saai en duurde veel te lang. Kinderen liepen elkaar onderling te pesten, werd niks aan gedaan, afdwalen...oh god daar loopt nog een kind. Ja jongens hier gaan we stoppen zodat de grote mensen koffie kunnen drinken, nee jullie krijgen nog niks :S
Leg dat een kind maar uit waarbij z'n tong ook uit z'n mond hangt van de dorst en nog wel meer als bij de volwassenen die alleen een shot cafeïne nodig hadden en nog meer konden kleppen. Dan nog een stuk waar ze mochten komen maar zo'n beetje elke 5 minuten een kind de struiken uitkwam omdat die gevallen was... Waarom laat je die kinderen daar dan zonder begeleiding? En zou het niet verstandig zijn als iemand zou zeggen steek geen rode bessen (in dit geval de bessen van de taxus dus zwaar giftig) in je mond? Ow en trap de paddenstoelen niet aan gort....
Ik zal wel een debiel zijn hoor, maar voor mij werkt dat niet. Of een kind wat de schapen bang probeert te maken door er met een stok naar te slaan... was het niet de bedoeling kinderen te leren LIEF te zijn voor dieren, maar ja ruim 10 volwassenen en niemand die het boeit...ja mij uiteraard weer, dus je begrijpt ik was compleet naar de klote van dit tripje... maar was de Godin dankbaar dat ik was gegaan want ik zou mijn kind hier dus echt niet zonder mij of manlief naar toe laten gaan.... de woensdag, bosdag, blijft nu zeker te weten voorlopig een thuisdag!
Maar ja dan denken we maar aan wat telt, ondanks het feit dat Riven een soort van dood maar vergeten te gaan liggen was, had hij het toch wel leuk gehad. Maar het leukste vond hij nog de autorit met zijn klasgenootjes en het feit dat wij gezorgd hebben dat zijn buit kastanjes erg groot was :P

 Riven met zijn Papa en 2 kindjes van school
Spinnenweb in de zon met dauw erop.
De kar voor manden, koffie, jassen en overige zooi, geduwd en getrokken door kleuter (met blauwe tasje Riven) en 2 tot 4 dappere kleuters hebben de hele 4 uur deze zware kar door de modder gesleept...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten