dinsdag 12 oktober 2010

Loslaten en doorgaan

Vandaag weer een nieuwe dag, gelukkig weer gezegend met een strak blauwe lucht en een stralende zon, al was daar vanmorgen vroeg nog weinig van te merken op de fiets. De tijd begint langzaam aan te geven dat het tijd is voor de kachel, maar zolang ik het nog kan redden met een trui en warme sokken blijft ie stug uit. De jaarrekening van afgelopen winter houdt me wat terughoudend naar mijn verwarmende vriend ;-)

Inmiddels heb ik lekker alle workshops door gespit voor zaterdag. Het was niet makkelijk een keus te maken want er zijn veel mooie dingen te doen.

Ik heb besloten mee te doen aan een workshop vreugde & geluk

Beschrijving:
Praktische spiritualiteit geeft je gereedschappen om je innerlijke wereld zichtbaarder en voelbaarder te maken en je dagelijkse leven hanteerbaarder en vreugdevoller. Onder deze noemer vat Myriam Ceriez haar werk samen: ze begeleidt opstellingen en werkt met rituelen, tromritmes en zang, sjamanenreizen en visualisaties. De workshops staan in het teken van geluk en tevredenheid:  vanuit tevredenheid groeien naar meer geluk. Daar ligt ware magie want als je vrede hebt met het nu schep je ruimte voor vernieuwing. En als je liefdevol en geduldig steeds weer sporen legt van vrede en geluk verander je ook letterlijk de netwerken in je brein.


Ik vond deze workshop wel mooi passen bij het pad wat ik heb gekozen, mijn pad van blij :-)

Verder geef ik me op voor deze

Heartchakra Healincode
Beschrijving:

Sjamanistische healingcode met de Spirit van de Wolf
Ons hart maakt een hele zielenreis door vele levens heen. Het opent zich, het sluit zich, het beschermt zich, het stroomt, het heeft verwachtingen, het laat de verwachtingen los, het is vrij en het is beperkt. We healen ons hart met behulp van de Spirit van de Wolf; zodat het weer stroomt en vrij is. We doen een soulretrieval om een ‘hartendeel’ van ons zelf terug te halen.Zodat we nog meer in ons gevoeligste centrum kunnen zijn; ons hartchakra.In ons hartchakra bevinden onze hoogste emoties en fijnste trilling o.a. : liefde, mededogen, zijn, harmonie, acceptatie van anderen en zelfacceptatie.We leren werken met de Spirit van de Wolf zo dichtbij dat we hem bijna kunnen aanraken.  De wolf leeft in een roedel. Hij weet hoe zich te verbinden met anderen. Hij weet wat liefde is, hoe hij kan geven zonder zichzelf te verliezen. Wanneer wij diep contact met hem hebben gemaakt gaan wij de healingcode toepassen op ons eigen hart.

Dan om 17 of 18 uur een Moeder Aarde Sessie met de World Drum
Beschrijving:
In deze workshop gaan we op reis met de WorldDrum naar het kloppend hart van Moeder Aarde, waarna we in stilte de verbinding met alles wat is ervaren. Vanuit deze verbinding laten we ons persoonlijk vuur groeien om helemaal in ons unieke kracht te gaan staan en healing te geven aan Moeder Aarde en zo ook aan onszelf.
We zijn Een, ontstaan vanuit Een Liefde, Een Hart.

Om 19 uur de workshop Het pad van de Jaguar
Beschrijving:
De Mayoruna, een stam in het Amazone gebied, geloven dat zij een jaguar zijn in een menselijke gedaante.  Zij tatoeëren hun gezicht als jaguar en dragen ook snorharen in hun ceremonie. De katachtige hebben altijd tot onze verbeelding gesproken om hun kracht en eigenzinnigheid.
In deze workshop ontmoet je de spirit van jaguar. Jaguar die geen angst kent en die orde in de chaos schept. Jaguar leert je over integriteit en stilte in volledige waakzaamheid.
In een ‘journey’ ontmoet je jouw jaguar en ontvang je een boodschap van deze spirit.

En als ik na dit alles nog niet dood neer ben gevallenv an vermoeidheid dan doe ik deze om 21 uur nog, Moondance:
Kom dans met me mee in het licht van de opbouwende maan.
In de energie van de oermoeder, Zij die het web weeft.
Kom laten we ons met onszelf en elkaar en de maan verbinden.
Laat ons zingen en dansen en een oeroud verbindingsritueel doen.
Laat je inspireren door het thema en dans daarmee.
We zullen eerst vanuit rustige muziek voelen hoe het thema in ons leeft, dan bouwt de muziek zich op en daagt je uit om ermee naar buiten te komen om vervolgens alles wat je in de weg zit,om het thema zo te leven als jij wilt, los te dansen.
Dan wordt het speelser en krijgt het thema allerlei nieuwe ingangen om zich vorm te geven, we eindigen in verstilde muziek om te voelen hoe het thema nu in ons leeft.
We zullen eindigen met delen wat er gedeeld wil worden.
Ikzelf werk al jaren met de energie van de maan en ook met de oermoeders, ik kan je alleen maar zeggen, dat het voor mij en mijn omgeving een verrijking is.
Want als vrouwen zich met elkaar en de maan verbinden ontstaat er immense kracht en dat is een prachtig veld om in te zijn.
Voel je vooral uitgenodigd om mee te doen, zijn.

En na al dit ben ik wel op denk ik. Het was nog lastig een keuze te maken wat er waren echt heel veel leuke en mooie dingen om te doen. Ik heb vooral gekozen voor dingen die me nu het meeste liggen en goed voelen voor me, daar heb ik denk ik het meeste aan.

Ik heb inmiddels zoveel dingen losgelaten en achter me gelaten dit jaar, dat het vooral ook tijd is voor vernieuwing en daar heb ik me ook het meeste op gericht tijdens het uitkiezen van de workshops. Nog steeds merk ik dat ik na Engeland compleet los sta van alles op een bepaalde manier. Alsof ik veel banden heb los gesneden en dat maakt dat ik me heel licht voel en rustig. De keus om bepaalde mensen compleet uit mijn leven te verwijderen voelt alsof er een last van mijn schouders is gevallen en had niet verwacht dat het effect ervan zo groot zou zijn. Misschien zie dat soort dingen pas als je er zonder de klauwen van die ander naar kan kijken, ik weet het niet. Ik voel me er in ieder geval heel rustig en gelukkig onder. Schijnbaar zijn mijn grenzen eindelijk goed bewaakt en is kiezen voor jezelf het beste wat je kan doen om gelukkig te worden en je pad licht te houden. Iemand helpen is goed, maar er zelf van kapot gaan niet, dat was wel mijn nr 1 les van dit jaar. Ik wil alleen nog maar geven aan mensen die het ook echt willen en er iets mee doen en je niet leeg trekken. Ben ook blij dat ik nu geen nieuwe opleiding ben gestart. Het ten eerste veels te zwaar geweest zo zwanger en met een bevalling en baby op komst, en ten tweede is de rust ook wel goed. Hierdoor kan ik me richten op mijn toekomstplannen en er voor zorgen dat het volgende opleidingsjaar nog mooier kan worden. Ik heb voor het eerst sinds jaren het idee dat ik mag en kan gaan leven voor mezelf en dat voelt ergens heel vreemd maar ook bijzonder goed. Binnen nu en 2 maanden heb ik ook weer een workshop met Paarden waar ik erg veel zin in heb en gaan we als alles mee zit ook nog een dag nee Chartres. Leuke en goeie dingen dus :-)
Maar eerst maar eens richten op het Sjamanistisch Festival van zaterdag, ik heb er zin in!







3 opmerkingen:

  1. Oh wat een gave workshops, vooral die Spirit van de Wolf! Dat zou nu echt iets voor mij zijn.
    Waar is dit festival eigenlijk?
    Ontzettend veel plezier en dat het alles mag brengen wat je nodig hebt.

    liefs Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. klinkt heel mooi dat festival. Ga je samen met Manja? (ik vind het ook echt iets voor haar, vandaar)
    Alvast heel veel plezier en doe wel rustig aan, hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Manja wilde wel, maar was voor haar nu financieel niet mogelijk, dus ik ga in m'n upsie. Ik ken gelukkig wel wat mensen daar dus ik vermaak me wel :-)
    En had al afgesproken met Erik als ik op ben, dan bel ik en komt ie me halen, tis gelukkig in Rotterdam dus niet al te ver weg :-)

    BeantwoordenVerwijderen