zondag 19 september 2010

Naar het bos

Vandaag wilde ik er op uit. Even wat natuur opsnuiven. Omdat ik niet zo goed kan lopen meer, gingen we niet ver en besloten we naar ingang Oase te gaan van het AWD. Daar is bos, water en veel hertjes, en die vind ik altijd leuk. Zo gezegd zo gedaan :-) Ondanks het mindere weer.
Aangekomen, meteen de houten vlonders op het bos in richting het bezoekerscentrum. Langs de vlonders stonden echt hele oerwouden van reuzespringsbalsemien, en dat leverde uiteraard veel lol op toen we de jongens hadden laten zien dat deze open kunnen springen. Er werd meteen druk gezocht naar "springbare" zaden. Erg leuk. In het bos vonden we nog maar weinig herfstspul en alles was nat. Toch vond Faybian (mijn oudste) wat kastanjes, en oh wat vind ik die mooi, de kleur is gewoonweg perfect! Zo warm :-)

Na een tijdje lopen kwamen we echt gigantische paddenstoelen tegen. De hoeden waren zeker 30 cm in doorsnee. Zie hier:

Faybian bij de paddo.

Jaiden bij de paddo.

Riven bij de paddo.

Jaiden bij een heel kabouterdorp van deze reuzen.

Ik wilde Jaiden eigenlijk 2 stokjes laten zien en hem net alsof te laten doen dat de paddenstoelen een drumstel was, ware het niet dat Faybian me riep, mam kijk een kikker! Ja dan heb je meteen mijn aandacht want ik ben gek op kikkers :D

Is hij geen plaatje?

Uiteraard kwamen we nog meer paddenstoelen tegen, alleen ze stonden allemaal niet in mijn paddenstoelen boekjes dus de namen moet ik jullie onthouden. :(











Uiteraard kwamen we ook veel hertjes tegen, deze kreeg ik op de foto :-)

Is het geen knappe vent?

En bijna terug bij het bezoekerscentrum kwamen we deze krakeend nog tegen :-)


Na dik anderhalf uur waren we weer terug bij de auto en zijn we lekker naar huis gereden met 2 slapende kinderen in de auto :D. Het was net lang zat, want alles deed zeer, maar het was zó fijn om weer even lekker in het AWD te zijn en de geuren op te kunnen snuiven! Eenmaal thuis had ik mijn middagdip en mocht ik van manlief lekker op bed gaan leggen, en dat heb ik dan ook gedaan, Het zwangere lijfje vraagt een hoop energie. Na mijn tukkie ben ik gaan koken en nu is manlief lekker warme chocolademelk aan maken om onze avond met de kiddies af te sluiten. Mijn oudste heb ik lekker een dag langer dus die hoeven morgenavond pas naar huis, dus lekker gezellig :-) En Riven is helemaal blij dat zijn broers hem morgen naar school gaan brengen (althans ze gaan mee uiteraard ze doen het niet alleen LOL). En dan is het ook ineens nog maar 2 weken voor ik naar Engeland ga en nog maar 6 dagen voor ik een leuke workshop met paarden ga doen.
Life is great...heavy when you're pregnant, but great ;-)

Fijne avond allemaal!
Thessa

1 opmerking:

  1. Ah foto's. Die paddo's zijn echt huge!! Gezellig dat de oudste twee een dagje langer blijven.

    BeantwoordenVerwijderen