woensdag 22 september 2010

Herfst Equinox


Vandaag is het mabon, dag en nacht zijn even lang en de oogst mag binnen gehaald worden.
De laatste oogst van dit jaar voor we het spiraal weer in lopen.
Na een jaar hard gewerkt te hebben genieten we van de giften van Moeder Aarde.
Ook ik. Het was een zwaar jaar. Een jaar waarin ik geopereerd werd aan mijn hersentumor.
Een jaar van dingen afsluiten, dingen achter me laten.
Een jaar waarin ik koos voor mezelf, waarin mijn man en ik kozen om aan een toekomst te werken, waardoor we in het buitenland zullen gaan wonen over een paar jaar.
Een jaar van afscheid, een jaar van herstellen.
Maar ook het jaar waarin in tegen alles in zwanger werd.
Kennis maakte met mijn spirit horse.
Waarin mijn pad duidelijker werd
Waarin ik grote transformaties meemaakte.
Ik ben daadwerkelijk aan het oogsten gegaan, na een hele donkere periode.
Ik hou van deze tijd. De bomen laten hun bladeren los, de regen maakt dat alles gaat rotten.
De aarde wordt langzaam klaar gemaakt voor de winter.
Paddenstoelen sieren de bossen, herten burlen voor het mooiste vrouwtje.
En de maand waarin ik nieuwe priesters en priesteressen de wereld in zal sturen.
Ik dobber heerlijk rond op mijn rug in het water, vergezeld door de selkies en geef me gewoon maar over aan de stroom.
Het wordt vanzelf Samhain, maar ik maak me geen zorgen om het duister.
Ik zal alleen maar oogsten.

Blessed Mabon


I am cunning and clever...I live at the edge...in the world 'in between'
I teach invisibility...blend with your surroundings...and you won't be seen.
Be quiet and still...observe... and be wise like me.
Watch for the truth...look beyond what you see.
Follow my path..balancing bad and good
To the primal powers of the Wildwood.

1 opmerking: