dinsdag 21 september 2010

Echo

Deze week mocht ik eindelijk een afspraak maken voor de 20 weken echo. Dus ik alle papieren erbij gepakt, om te zien hoe wat en waar. En toen kreeg ik even een schok... je moest het zelf betalen en op de website kon je zien hoeveel...ff 150 euro... sorry?? Jullie willen toch dat ik die echo doe?
Naar het ziekenhuis gebeld van jongens is dit verplicht want ik vind het nogal een bedrag.... Nee het was niet verplicht en nee ik had ook geen medische indicatie. Nou dat hadden ze wel even duidelijker mogen zeggen voor ze die papieren in je maag splitsen en je het gevoel geven dat het moet. Toch ook nog even gekeken bij mijn verzekering..nee niet vergoed, ik ben geen 36 jaar of ouder.... Kromme wereld. En zo onduidelijk vermeld dat je rustig een afspraak maakt en daar fijn voor een verassing staat.
Gelukkig heb ik niet voor 1 gat te vangen en besloot ik fijn een afspraak te maken voor een 3D echo. Dit is leuker, en deze wordt ook uitgevoerd door een professioneel iemand, en als ze een afwijking zien dan lichten ze toch ook je verloskundige in en het kost de helft minder.
Ja noem me maar cheap ass maar die pretecho had ik toch wel gedaan en laten we wel wezen een echo alleen maar voor afwijkingen... alsof je het laat weghalen na 20 weken als er iets mis mee is...
En mij lijkt het niet zo fijn mijn hele zwangerschap in angst uit te moeten zitten. Dus zeg ik dank je wel voor deze echo en ga voor een leuke.
Ik ga er vanuit dat ik een gezond kind ter wereld zet. Ik weiger me bezig te houden met de stapels enge dingen die vermeld staan in de folder...brrr hoe geef je zwangere vrouwen kilo's stress?!
Nou ja hoe dan ook, 28 oktober mag ik voor de echo en daar kijk ik erg naar uit. Ik vind de 3d echo altijd heel bijzonder juist omdat je zo'n mooi beeld hebt. Met de jongste heb ik het ook laten doen en we hebben dat echt als heel bijzonder ervaren. Stiekem hoop ik natuurlijk ook dat de baby zo ligt dat we het geslacht kunnen zien want ik ben uitermate nieuwsgierig ingesteld. :D
Voor nu tellen we lekker af :-)
Vandaag lekker een vrij dagje, Riven is altijd vrij op woensdag, dus wij gaan straks de biologische markt maar eens onveilig maken en ik had beloofd frambozenmuffins te bakken voor meneertje, en belofte maakt schuld, gelukkig kan ik me ergere dingen bedenken dan frambozenmuffins...

Fijne dag!
Thessa

2 opmerkingen:

  1. Ha, ha, ik moest even aan m'n eigen 20 weken echo denken. Wij wilden het geslachte dus niet weten en die vlos steeds heel veel moeite doen om te zorgen dat dat dus niet in beeld kwam.
    Succes met de muffins, nare bezigheid voor de woensdag ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh leuk een pret echo, laatst een 3d gezien van een collegaatje. Heel apart om te zien.
    Hoop dat uk goed gaat liggen zodat je iets kunt zien.

    Mocht je willen dan wil ik wel proberen vanaf een foto van jou en zwangere buik te kijken of ik weet wat het word, :) Zo in het echies heb ik het tot nu toe altijd goed gehad.

    liefs Patricia

    BeantwoordenVerwijderen