donderdag 17 februari 2011

We hebben een plan!

Vandaag was het verloskundige-dag. Ja op donderdag... Al die weken op maandag, maar nu even een afwijking. Nou ja geen probleem voor ons.

We krijgen (dat bleek uiteindelijk) een co assistente, ook niks mis mee, alleen ze wist niks....

Ik was redelijk pissig over het niet zien van de infectie, of eigenlijk op het niet controleren er op omdat ik deze al 2 keer heb gehad. Ook wilde ik weten of de baby was ingedaald en hoe groot ze was. Op alles had ze geen antwoord.

Ze vroeg mij weet je wanneer je moet komen? Waarop ik antwoord schuldig moest blijven want mijn bevallingen zijn allemaal ingeleid.... en ik vertelde dat ik me daardoor heel onzeker voelde en aangezien ze mijn dossiers toch niet lezen, ik het gevoel had dat ik helemaal niet serieus werd genomen.

Nou ik ga de verloskundige wel even halen en met haar overleggen. *zucht* okay.....

wacht, wacht, wacht

En hoera daar was de verloskundige. Ten eerste kreeg ik excuus voor het niet zien van de infectie of het niet controleren daarop. Dat vond ik netjes.
Ze voelde de baby en deze lag al zo goed als ingedaald en had een normaal maatje (pfew geen 8-ponder ofzo hahahah).
En toen het verhaal bevalling, weer alles uitgelegd en zij heeft nu met me afgesproken dat met elk bezoek wat ik nu doe aan hun, ik een inwendig onderzoek krijg om te bepalen of de baarmoedermond rijp is. En zodra deze rijp is gaan ze me inleiden.
Nou wat een opluchting! Niet dat ik zit te wachten op een inwendig onderzoek, maar nu heb ik houvast en dat is voor mij heel belangrijk, gezien de vorige bijna traumatische keren...
Ook  heeft ze nog een echo gemaakt, om naar mijn vruchtwater etc te kijken.
Dus ik kan stellen dat het voor de eerste keer is in mijn 36 weken zwanger zijn dat ik tevreden en blij de deur uitging ipv huilend en zwaar gefrustreerd!
Dus hoera, we hebben een plan!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten