vrijdag 18 februari 2011

36 Weken, de aller, allerlaatste loodjes...

Tis weer een vrijdag en dus zijn we weer een weekje verder in de zwangerschap. Vandaag 36 weken om precies te zijn. Als ik kijk naar mijn buik, vind ik het onvoorstelbaar (ook nu weer hihi) dat die buik zó groot kan worden zonder dat je uit je vel barst hahaha.
En wat ik me bijna niet kan voorstellen is dat ik nu hoogzwanger lichter ben als dat ik was toen ik begon met afvallen...een heel raar idee ergens.
Ik moet zeggen dat ik deze hele zwangerschap mezelf nog geen één keer heb gewogen! Ik begon met 68 kilo en ik vermoed dat er zeker 10 bij zitten, maar ik kan me er niet druk om maken. Ik zit nog geen ernstige vetophopingen dus ik weet dat het wel goed zit en ik snel op mijn oude gewicht terug zal zijn.

Inmiddels is het een raar idee dat we binnen 4 weken ineens een kindje erbij zullen hebben, dan alles weer zal veranderen, onze wereld positief gezien op zijn kop zal staan. Ik kijk er naar uit. Ik verlang er bijna naar.
Maar ja we moeten nog even wachten en tellen de dagen heel erg af. Riven en ik hebben een aftelsliert gemaakt tot de 40 weken en daar knipt hij elke ochtend een dag vanaf. Ook hij kijkt heel erg uit naar de baby en heeft het er vaak over.
Over alle dingen die hij de baby gaat leren, en dat ze vast heel lief is, en dat we met haar gaan wandelen in het bos..zó lief! Ook een nieuwe fase in zijn leventje.

Voor nu wachten we het rustig af, tellen we de laatste dagen dat we met z'n drietjes (en soms vijfjes) zijn om dadelijk ons nieuwe avontuur te beginnen :-)

36 weken buik in pyjama :-)

2 opmerkingen: