maandag 7 februari 2011

Okay, ik weet het zeker, ik vind ziekenhuizen STOM!!

Verleden week bij de verloskundige moest ik urine afgeven en donderdag of vrijdag mocht ik bellen voor de uitslag, want het zag er dubieus uit. Nou ja okay.
Ik was vergeten te bellen dus vanmorgen pleegde ik het telefoontje naar de afdeling verloskunde.

Goedemorgen u spreekt met Thessa, ik zou bellen voor de uitslag van mijn urine want de uitslag was wat dubieus.
-oh ik zal even kijken......(stilte)......heeft u al antibiotica gehad?
Nee, want ik weet de uitslag niet
-nou het is inderdaad dubieus, maar de arts moet er nog naar kijken.
Ehm okay....
-wat is uw telefoonnummer? Dan bel ik u terug als ik de dokter heb gesproken.
(zegt telefoonnummer en denkt dat staat toch op je scherm??)
-oh, mevrouw, kan u even het faxnummer van uw apotheek opzoeken dat als wij u terugbellen u ons het nummer van de apotheek kan geven zodat we het kunnen doorfaxen.
*compleet verbaasd* ehm ja uuuhh okay.... en ik hang op....

Een paar uur later wordt ik terug gebeld (uiteraard toen ik net ging plassen en me rot kon rennen naar de telefoon).

Met de verloskundige, ik heb de uitslag van uw urine en u heeft hemolytische streptokokinfectie (
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/zwangerschap/42323-groep-b-streptokokken-gevaarlijk-voor-pasgeboren-babys.html) en moet meteen behandeld worden, als uw vruchtwater breekt of de weeën beginnen moet u DIRECT naar het ziekenhuis komen want dan krijgt u tijdens de bevalling als we het redden nog 2 keer antibiotica om zeker te zijn dat het veilig is voor de baby. Mochten we dat niet redden dan krijgt de baby meteen na de bevalling ook antibiotica en moet u sowieso blijven tot we weten dat alles veilig is.
Mag ik het nummer van de apotheek?
*ik compleet in shock* ehm ja dit is het nr......
Okay succes en meteen komen he! *klik*

Dan even voor mij alles op een rijtje:
De uitslag had er vrijdag sowieso moeten zijn, als deze infectie zo erg is waarom wordt ik niet gebeld? Ik had dan al eerder met de antibiotica kunnen beginnen
Waarom is hier niet eerder naar gekeken aangezien ik dit met mijn tweede zoon ook heb gehad en het dus in de bevallings dossiers moet staan die hun nota bene hebben opgevraagd (echt ik vraag je, ik heb 8 verschillende verloskundigen gezien en niet 1 heeft die dossiers gelezen???!??)
Welke klootviool had ik mogen slopen als mijn dochter dalijk ernstig ziek had geworden of in het ergste geval dood had kunnen gaan omdat niemand maar dan ook niemand dacht van goh misschien moeten we eens een urinetest doen óf die fekking dossiers lezen.
De enigste reden dat de test gedaan is, is omdat ik slijm en bloedverlies had en de verloskundige dacht aan een blaasontsteking. Dus dank u wel lieve Godin voor het smerige slijmverlies!!!
Dat zie ik nu maar even als de redding van mijn kindje.

Ik ben zó pissig op dat ziekenhuis... echt in 1 week tijd even horen dat ze met een operatie je hele neus naar de klote hebben geholpen en vervolgens even een foutje maken wat je het leven kan kosten van je kind, hoera voor het ziekenhuis NOT!!!

Oh en om het nou nóg leuker te maken voor me heb ik oplosbare antibiotica gekregen, JAMMIE!!!

En nu ga ik even fijn zitten janken! GROM!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten