dinsdag 15 februari 2011

Help Nesteldrang!! Ik wil te veel!!

Vannacht was een nacht dat ik weer werd vergezeld door mijn vrienden de braxton hicks. Met andere woorden ik had zoveel oefen weeën dat ik geen oog heb dicht gedaan.
En ondanks dat manlief me volledig in weelde achterliet (lees met thee, sojayoghurt, laptop & boeken) in bed. Was hij zo stom (ik geef hem uiteraard de schuld) de luxaflex ook open te doen, en daar was hij, de verleidelijk zon....
De zon die zei, het is prachtig weer, je moest nog schoenen hebben, en een beker voor Riven, en je hebt ook nog een kadobon van de H&M die je vast uit wilt geven aan dat kleintje in je buik....
Grom hij had gelijk, sommige dingen moesten, sommige dingen wilde ik graag.
Om 9 uur hield ik het niet meer vol en sprong (nou ja sprong is een héél groot woord in mijn staat van zijn) uit bed. Ik kleedde me aan, maakte me toonbaar voor de buitenwereld, in hoe verre dat nu mogelijk is. En om 10 uur stapte ik op mijn fietsje richting de stad, die gelukkig maar 4 minuten fietsen is.

Ik besloot de X.enos maar het eerste aan te doen, deze moesten toch wel een kinderbeker verkopen. Ja hoor hoera! Die hadden ze en toen ik daar was bedacht ik me dat ons douchegordijn echt aan vervanging toe was en kocht daar meteen een nieuwe. In mijn schoonmaakwoedige nesteldrang had ik de badkamer zó schoon gemaakt dat het douchegordijn een soort smerige lap was geworden in een glimmend paleis. Dus een nieuwe!

Naar aanleiding van een tip van mams over een omega-zaadjes-mix voor door het eten bij de Tuinen besloot ik hier naar binnen te gaan om te kijken of ze dat ook hadden. En jawel, dat hadden ze. Samen met super super super leuke theemutsen, wat heb ik staan kwijlen....ik bedoel deze zijn toch geweldig?


Maar ja ik bedacht me dat ik zelf creatief genoeg ben om er zelf net zo 1 te maken...dus liet ik ze maar achter :D

Toen nog even gymschoenen halen voor Riven en nette schoenen voor manlief en nog even naar de H&M om die kadobon uit te geven. Die laatste ging op aan 3 schattige zachte broekjes, een rompertje en 2 paar sokjes.

En toen mocht ik nog even boodschappen doen. Toch wel handig zonder kleuter, ook al is deze een grote hulp, maar soms is het lekker alles in een slakkengang te doen, zeker als je verdoemd bent tót een slakkengang ;-)

Toen inladen en weer naar huis. Uiteraard nadat ik de boodschappen had ingeruimd ben ik meteen dat douchegordijn op gaan hangen he. En daar begon het leed mee.....
Ik bedacht me dat ik nog veel meer moest doen vóór de baby komt. Ik wil perse de woonkamer en de trap geverfd hebben, ik wil de keuken even een grote beurt geven en alles uitzoeken. Ik heb teveel zooi en wil alles wat ik niet gebruik of weg gooien of naar de berging verplaatsen. Ik wil de keukenkastjes soppen, ik wil het gasfornuis wegslepen om ook dáár achter schoon te maken...kortom....ik wil te veel.

Dus jullie begrijpen manlief is dit weekend de lul! Want aangezien ik met dat logge walruslijf amper wat kan, zal ik toch hulp moeten hebben, dus heb ik besloten dat we dit weekend de keuken doen en het weekend erna gaan verven. Ik kan me nu al zijn blije gezicht voorstellen (lees wanhopige oh nee waarom-gezicht) als ik het vanavond vertel welke leuke plannen we hebben dit weekend :D

Ik weet gelukkig dat ondanks dat hij niet blij met me gaat zijn, hij toch ook blij is als alles is gedaan en dat maakt dan weer een hoop goed.

Vooralsnog moet ik dus maar even volhouden en op mijn tanden bijten als ik kijk naar alles wat ik nog wil doen..... k*tnesteldrang.....

1 opmerking:

  1. Hoi Thessa..Ja..:) nog even volhouden..Neem niet te veel hooi op je vork..
    Nog even en je kunt met de wandelwagen naar de AWD :)
    Gr Henk

    BeantwoordenVerwijderen