donderdag 31 maart 2011

Wakker worden?

Net lees ik een bericht (klik) dat ze mee radioactiviteit toe gaan staan in ons voedsel. En dat alleen maar omdat er geld mee gemoeid gaat. Zelfs babyvoeding is niet veilig. En we doen gewoon of het normaal is allemaal. Het gaat hier dus om grondstoffen. En denk niet daar heb ik niks mee te maken, want grondstoffen zitten bijvoorbeeld ook in het voer van vee en komt dus in het vlees wat we eten en in nog veel meer andere dingen.
Nu weten veel mensen dit niet en het is niks nieuws. Met al ons eten wordt gekloot en niet zo'n beetje ook. Nu zullen veel mensen waarschijnlijk bij dit bericht denken van oh jee wat erg, maar eigenlijk is het dus niks nieuws onder de zon. Wil je zo schoon mogelijk eten, dan zal je biologisch moeten eten.
Ik vind het alleen verontrustend dat om geld, zulke dingen dus gewoon maar even aangepast mogen worden. We voeden onze kinderen dus moeiteloos met radioactief voedsel omdat de regering dat bepaald.
Met andere woorden je hebt geen keus...

En dat vind ik het ergste, dat geen keus hebben. Wat wie zijn hun wel niet om dat te mogen bepalen? Hebben we nog wel een keus als mens?
In veel dingen niet, want eigenlijk wordt zonder dat we het soms weten, ons moeiteloos van alles door onze strot gewrongen. Gewoon omdat iemand anders het zo voor ons bepaald.

Maar gaan we ooit wakker worden en actie ondernemen? En zo ja hoe? Ik vraag me dat vaak af...
Het willen maar niet kunnen, want als je wilt wordt je vaak aan de banden gelegd, tegengewerkt of heb je de middelen niet om iets te kunnen doen en kom je maar weer bij het feit dat je moet roeien met de riemen die je hebt, en alleen maar een steentje kan bijdragen om het voor jezelf zo goed mogelijk te doen en anderen hopelijk mee kunnen trekken in jouw "goede" bedoelingen en gedrag.

Dus hier vandaag mijn bijdrage, dit nieuwsbericht in de hoop dat mensen wakker(der) worden, toch eens wat vaker een biologisch product meenemen, gaan nadenken over wat ze aan hun kinderen geven (hier kind neem nog een colaatje light), misschien 1 of 2 dagen minder vlees kunnen eten, geen kiloknallers kopen, argh...zo kan ik nog wel even doorgaan... WORDT WAKKER!!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten