maandag 28 maart 2011

Vitatas, een nieuwe groententas

Nou morgen is het zo ver ik mag mijn vitatas halen. Al eerder had ik een groentenabonnement op Odin, maar ik vond dat weinig afwisseling en vaak verlept. Toen nam ik een abonnement bij Kievit, en hier was ik eerst heel enthousiast over, maar steeds vaker kreeg ik rotte of verlepte dingen en nu weet ik wel biologisch wilt nog wel eens sneller bederven, maar om het nou al bedorven aangeleverd te krijgen vond ik wat minder. Vooral fruit had veel te leiden. Dus ook hier stopte ik maar mee.
Nu lag er van de week een folder van de vitatas bij de Puur. Nu had ik er al eerder van gehoord, maar was te lui om dat hele rot eind elke week naar de Puur te lopen en besloot ik het maar te laten.
Maar ja, nu ik er elke dag praktisch langs loop, was dat geen excuus meer en besloot ik maar te proberen. De eerste tas is gratis dus kan ik me geen bult aan vallen dacht ik zo :D

Ik heb een combinatie-tas genomen van groenten en fruit voor 2 personen. Want er zijn maar 3 mensen hier die er actief van eten, dus een gezinstas leek me wat overbodig en Niiv krijgt het wel mee via de moedermelk ;-)
De inhoud van deze week is het volgende:
Bleekselderij
Bloemkool
Groene kool
Paksoi
Paarse koolrabi
Elstar appels
& Mandarijnen.

Nou ziet er niet verkeerd uit, ik lust alles en ben vooral benieuwd naar de kwaliteit van de mandarijnen, die vallen me elke keer slecht te tegen, of te droog, of 300 pitten per stukje, nou ja name it ;-)
Dus nu de uitdaging hier mee te koken, nou ja dat is niet echt de uitdaging, het is meer de uitdaging het allemaal te gebruiken voor de week om is :D
Ik maakte eerst altijd een weekmenu maar weet dat dat niet werkt omdat als ik op dag 1 geen trek heb in hetgeen ik heb verzonnen, ik rustig mijn eigen planning compleet in de war gooi en dan komt er niks meer van terecht en plan ik het nu dus maar per dag. Nu wordt het dus iets beter "per dag" plannen op wat het eerst op moet enzo :D

Dus ik heb het vermoeden dat die paksoi er het eerst aan moet geloven morgen. Vandaag maar eens snuffelen in de kookboeken (heb net weer 2 nieuwe :D tis geen verslaving ofzo...) wat we allemaal kunnen met de paksoi, want dat ik hem kan wokken of kan koken tot soep weet ik nou wel :P

Ben benieuwd.... :D

Geen opmerkingen:

Een reactie posten