dinsdag 22 maart 2011

Een druk begin van de week

En zo as het weekend voorbij en was het gisteren gewoon weer maandag. Overigens wel de maandag dat manlief en ik zo maar ineens 5 jaar getrouwd waren, wow! Ik kreeg een mooi kadootje zie hier:

Een hanger met alle namen van mijn kinderen erop, dus ik was erg blij! Verder hebben we er niks aan gedaan hoor, het was niet zo dat we makkelijk uit eten konden samen ofzo ;-)
Daarbij was manlief zijn verlof voorbij en moest hij weer aan het werk. Maar wat voor mij de eerste rustige dag zou worden samen met mijn dochter, werd een ietwat chaotische, en vooral vermoeide dag.
Zo kwam mijn schoonmoeder nog een dagje langs voordat zij weer naar Frankrijk vertrekt, op zich geen probleem, maar waarom altijd als manlief moet werken...zijn  moeder....grom
Ik moest ook voor het eerst Riven lopend uit school halen.... ik had Niiv helemaal volgetankt voordat we vertrokken zodat ze lekker zou slapen. Je begrijpt een kwartier voor we weg gingen, nog wakkerder dan wakker. Maar ik moet toegeven, eenmaal in de kinderwagen, lekker in diepe tuk en ze bleef nog ver in de middag slapen. Het viel me niet tegen het naar school lopen en op de terug weg, haalden we meteen een broodje en bij de super ijssalon hier in Leiden een ijsje, *nom nom*.
Thuis speelde oma met Riven op het dakterras en zat ik met Niiv op schoot al mijn marktplaats verkopen te dirigeren. Zo eens in de zoveel tijd flikker in weer een berg zooi op marktplaats in de hoop wat kwijt te raken. Ik moet toegeven deze ronde ging het goed, inmiddels heb ik al dik 200 euro verdiend :D
Voor de nieuwsgierigen : http://verkopers.marktplaats.nl/3895294 Het is vooral fantasykleding, zwangerschapskleding en een hele berg elfjes die nieuw uit mijn winkel komen :-)

Nu staan er nog 2 dozen uit de winkelvoorraad die op mij wachten om op de foto gezet te worden, dus ik heb nog een klusje zeg maar. Evenals een toonbank en een kassa....
Het zou lekker opruimen als dat ook eens de deur uit kon.

Maar goed, toen Riven en oma eenmaal binnen waren kwam het "total chaos moment of the day" ik moest inmiddels koken, Riven wilde in bad en nadat ik Riven in bad had gezet en in de keuken stond om een culinair hoogstandje te maken (lees pasta met boerenkoolpesto en zoete aardappelcroutons) begon Niiv te huilen dat ze honger had... en toen ik het vuur laag draaide en naar boven rende om Niiv aan te leggen, begon Riven te krijsen dat hij uit bad wilde en toen ik hem zei dat hij even moest wachten werd het krijsen brullen en werd ik een beetje gestoord volgens mij.....
Gelukkig was dat (pas) het moment dat oma te hulp schoot en Riven uit bad haalde. En kon ik nadat Niiv vol zat weer terug koken tot het bijna klaar was en madam weer wilde drinken. Gelukkig kwam toen manlief thuis en die kookte de paste en schepte alles op. Ik kan jullie vertellen ik was dood aan het einde van de avond....

Mijn lijf liet me toch wel even weten dat het nog niet 100% hersteld was na de bevalling, dus vandaag maar een poging tot iets meer rust.... 
Hoe ik dan moet doen geen idee, vandaag visite, een kijker voor een fantasyjurk en weer een wandeling naar school en weer terug...
Ik ga maar eens beginnen met de was, heel langzaam en relaxt ;-)

Fijne dag allemaal!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten