dinsdag 29 maart 2011

Heb ik weer...

Ga ik extra vroeg van huis om mijn groententas te halen... is de mijne er niet....
Ik zweer het je ik heb echt altijd zulke dingen...dus ik ging zonder tas naar huis. Ze zouden een nieuwe tas bestellen en dan kon ik hem morgen ophalen, uiteraard met excuus...

Maar goed dat ik er praktisch elke dag langs loop anders zou ik wel een beetje gepikeerd zijn. Maar ja omdat ik had besloten vandaag iets te maken met paksoi, kocht ik maar een losse en gaat die andere van de week wel ergens door heen, hetzij gewokt als lunch hetzij in een soepje. Die komt wel op.
Dus nu maar wachten tot morgen. Wat ik zag van de andere tassen zag het er in ieder geval goed en verzorgd uit.

Vandaag is het me ook gelukt om uit de buurt te blijven van de ijssalon en ook heb ik de verleiding kunnen weerstaan om geen lekker broodje of koekkie mee te nemen bij de Puur :D

Vanavond ga ik maar de kookboeken weer eens induiken, of vooral mijn gezondheidsboeken want ik ben echt waardeloos bezig met mijn eetpatroon. Die boeken lezen zorgen altijd weer even voor een oppepper. Tijdens de zwangerschap ging het nog wel goed, maar sinds de bevalling is het nog steeds belabberd. Het gaat wel steeds beter, maar ik merk dat ik ijzertekort heb en ik eet veel minder fruit als dat ik voorheen deed (lees zeker een pond per dag). Gelukkig ging het vandaag dus goed. Vanmiddag als lunch ook lekker gekookt voor mezelf. En dat was ook gewoon lekker :-)
Dus langzaam komen we er wel. Vanaf morgen weer op de wii om te sporten.
Ik heb nog wat overgewicht van de zwangerschap zo 3 kilo nog, en uiteraard is dat er niet zomaar af in 3 weken, maar de bedoeling is dat er zeker nog 10 af gaan. En aangezien ik met borstvoeding niet mag beknibbelen op mijn voeding beginnen we maar alvast met sporten. Nu helpt het ook dat ik elke dag nu anderhalf loop. Maar goed beetje extra kan geen kwaad ;-)

Nou goed nu maar eens mijn avondeten voorbereiden. Noedels van boekweit en zoete aardappels, paksoi met mango, rode uit en cashewnoten en vegiburgers.
*nom nom*

2 opmerkingen:

  1. Dat klinkt zo bekend. Na bevalling 2 (en een hongerlap van een ventje) zat ik elke avond aan de gebakken aardappels met mayo. En ik had twee kerstpakketten vol koekjes leeggevreten in mijn eentje :)

    Je avondeten klinkt heerlijk! Boekweit-noedels, klinkt ook interessant. Eet ze!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gezond eten, regelmatig eten, dat is belangrijk als je borstvoeding geeft. Niet vergeten, dat ontzwangeren zeker 9 maanden duurt.
    Ik hoop dat je tas morgen klaar staat, ben wel nieuwsgierig naar een kwaliteitsvergelijk met odin, die mij overigens zeer goed bevalt.
    Fijne avond.

    BeantwoordenVerwijderen