zondag 5 december 2010

YES! Een dagje AWD mét zeldzame vogel :D

Bloed kruipt waar het niet gaan kan...ik zit voor mijn gevoel al weken opgesloten en mis het zó erg dat ik niet buiten in de natuur kan fotograferen. Zeker gezien het feit ik soms wel 2 keer in de week rondhing in het AWD. De dooi en de prachtige zon van vandaag, lonkte naar me, zo erg dat ik tóch eruit wilde ondanks dat ik weet dat ik het moet bekopen met gruwelijke pijn. Dus na aandringen bij manlief zijn we dan toch in de auto gesprongen om naar het AWD te rijden. Ik wist waar ongeveer een zeldzame vogel zou zitten. Dus stiekem hoopte ik dat ik hem zou treffen daar. Het ging om een waterspreeuw, een hele zeldzame wintergast. Dus fotocamera mee, wat te snoepen mee, allemaal dik ingepakt. Op naar het AWD.

Prachtige rotte boom met elfenbankjes en sneeuw, een heerlijke sprookjesachtige sfeer :-)

Tja jong geleerd, oud gedaan, even met de verrekijker vogels spotten en nog goed kijken ook! Want de kleine man vroeg wat zijn die zwart met witte papa? Nou zoon dat zijn kuifeenden :-) LOL

Lekker banjeren en lol hebben in de sneeuw. Riven had het niet koud :-)

Tja Thessa en roodborstjes :-) Een soort van wederzijdse liefde. Mooi istie he?

En toen kregen we hem in het vizier langs het water, de waterspreeuw! Ik door dolle heen, want hij had ook nog eens een visje gevangen, gaaf!

De waterspreeuw met visje :-)


En nog maar eens met dat visje (je maakt op zo'n moment, véél te veel foto's)

Hier showt hij even zijn borst.

En hier de reden voor zijn naam WATERspreeuw :-) Ik was blij dat ik dit moment had afgewacht. Wat was ik blij! (en wat had ik een pijn van op mijn hurken zitten :S )

Ook nog even een foto van mij en Riven samen, ik bedoel hoe vaak loop je zwanger rond in de sneeuw? Daar moeten we bewijs van hebben natuurlijk :D

1 Van de vele prachtige knalgele paddenstoeltjes die in de bomen groeien. Ik blijf ze mooi vinden.

Ja sneeuw + kind = sneeuwballen gooien naar papa. (schijnbaar ben ik heilig want ik blijf voor dit soort dingen áltijd gespaard :P)

En op het "vogelmeertje" zag ik nog deze 2 wintertalingen. Beetje crappy foto, maar ze stonden er toch maar maar op, dus ik allang blij.

Ik heb zó ongelooflijk genoten van dat uurtje wandelen. Ik liep met een lach van oor tot oor. En ook al kon ik mijn benen niet eens meer in de auto tillen, ik was zó blij. De geur van het bos, de sneeuw, het zonnetje, gewoonweg heerlijk! Bij thuiskomst lekker een warme kop pompoensoep. En nog wat later een mok warme chocolademelk. Mijn dag was gemaakt en kon niet meer stuk.
Het was een heerlijk weekend zo, ben lekker tot rust gekomen en dat was hard nodig. Morgen de ratrace weer in, maar nu nog even genieten van dit weekend voor in mijn bedje induik :-)

Fijne avond nog :-)
Thess

Geen opmerkingen:

Een reactie posten