zaterdag 11 december 2010

Wat een nacht en wat een dag.

Mijn buren zijn van die mensen dat als mams van huis is breken de pubers de tent af. Nu levert dat regelmatig ergernissen op, maar ik kan dan nog vaak denken, ach ik was ook ooit jong en denk dat het is maar 1 avondje.
Gisteravond begon dat avondje al om 21 uur en om 2 uur lag ik nog steeds weg te dreunen in mijn bed zonder ook maar 1 oog dicht te hebben gedaan. En we hebben het dan niet dat je op de achtergrond muziek hoort, nee we hebben het dan over het gevoel hebben dat je met je hoofd naast de boxen probeert te slapen.
Om kwart over 2 kregen er 2 pubertjes bonje op het feestje wat resulteerde in 1 puber die vanaf het dakterras (dat is het dak van mijn slaapkamers, deze liggen op de bovenste verdieping van mijn huis) verwensingen liep te schreeuwen naar een andere puber die beneden stond voor mijn huis. Ik zal jullie besparen wat er heen en weer geslingerd werd naar elkaar, maar het was alles behalve netjes.
Toen puber van beneden naar boven riep, kom naar beneden dan, kom dan... Toen dacht ik rond half 3, wel verdomme zal IK anders even naar beneden komen en de hond even loslaten op je jij pokkejong!
Maar ja dat uitte ik nogal luid waarop manlief wakker werd. Inmiddels was buurmeisje naar beneden gegaan om te praten met beneden puber terwijl boven puber nog fijn liep te schreeuwen.
Manlief was het zat en besloot te gaan roken (wat hij altijd in de voordeur doet want binnen mag niet gerookt worden) en als hij dan toch daar stond vroeg hij vriendelijk van joh jongens is het nu ook een beetje klaar want ik ben er nu wel klaar mee, wat hem flinke bedreigingen opleverde van beneden puber :s
Een vriend van beneden puber, verzocht manlief naar binnen te gaan omdat hij bang was dat het uit de hand zou lopen en duwde manlief zonder pardon naar binnen en trok de deur dicht.
Inmiddels was mijn grootste hond compleet over de zeik want die hoorde zijn baasje en kon er niet bij.
Een kwartier later belde de vriend van beneden puber aan om zijn excuus aan te bieden en was beneden puber inmiddels vertrokken, het was toen inmiddels dik 3 uur.
Goed wij weer bed in. Ja hoor nog geen half uur laten krijgen volgens mij alle pubermeiden op het feestje bonje met elkaar wat weer resulteerde in een berg geschreeuw, gezeik, gebonk, en deuren gesmijt.
Ik lag echt strak van ergernis en irritatie in bed, maar we besloten er niet nog eens uit te gaan. Manlief viel uiteindelijk in slaap maar ik was om 4 uur nog steeds niet in slaap en had dus ook nog steeds niet geslapen... Zo tegen half 5 gaf mijn lichaam het op, en kwart over 6 stond mijn jongste zoon vrolijk aan mijn bed, hoi mama, goedemorgen heb ik lang genoeg geslapen?...grumble, kraak, brak, ehm ja hoor jongen, weet je zeker dat je niet nog even bij mama wilt liggen? Nee hoor mama, ik ga naar beneden, spelen... Ehm okay is goed. En toen hoorde ik de deuren bij de buren nog even lekker dichtslaan en realiseerde me dat ze verdikkeme nog steeds bezig waren. Dus alle irritatieklieren stonden weer wijd open en ik was weer klaarwakker.
Uiteindelijk werd mijn woede nog meer gevoed, want zoals ik verwacht had lagen er allemaal peuken op mijn terras en ook gebroken bierflesjes...dus ik was compleet over de zeik.....
Helaas was hun moeder er nog steeds niet (nu nog steeds niet overigens) dus kon ik geen verhaal halen, want ik ga geen discussie aan met een stel pubers.
Dus ik wacht rustig af tot mams er weer is, heb foto's gemaakt van de flesjes en peuken (waarvan ik in staat ben deze bij elkaar te vegen en de deponeren in hun brievenbus) en ga haar dan even inlichten over het gedrag van haar lieftallige 2 koters.
Jullie begrijpen mijn humeur was niet opperbest vandaag. Mede door het chronisch slaaptekort....
Maar ja uiteindelijk doe je toch je best voor je kinderen en zijn we even naar het tuincentrum geweest om onze voorraad dierenvoeding aan te vullen en voer te halen voor de vogeltjes. En daarna het noodzakelijk kwaad nog wat "boodschappen doen op zaterdag" heet. Gelukkig alles overleefd en toen maar een beetje niksen en doen.
Na het eten besloten 2 huisdieren bezit te nemen van manlief.
Zo gingen Pink en Lasco op schoot liggen bij hem en samen knuffelen, zo schattig!
Als kat en hond :-)

En besloot Pink het baasje te likken en knuffelen.
Echte kitty love :D

Maar lieten mijn zonen me net nog flink lachen, de middelste wilde een stropdas om, en manlief had er nog wel 1 liggen. Maar ja monkey see, monkey do, dus de jongste wilde óók een stropdas. Dus hoppa ook een stropdas om.
Het resultaat, 2 kinderen die door het huis rennen en roepen, we zijn stropdas-man!!!
Vraag me even niet wat de speciale krachten zijn van stropdasmannen, maar ik moest er hartelijk om lachen.

Nu tellen we weer af naar bedtijd, want zodra de jongens op bed liggen, kan mama kort daarna ook lekker naar bed, want Godin wat is ze daar aan toe!!

We hopen op een nacht zonder, muziek, ruzie en overige slaapverstoorders ;-)
Fijne avond allemaal!

1 opmerking:

  1. Hoera voor de nieuwe helden, de stropdasmannen!!! Wat hun speciale krachten zijn, nou gewoon ze maken irritante pubertjes onschadelijk.....
    (verder zeg ik niks, ik heb ook pubers en ik weet niet altijd wat ze doen als mammie van huis is)

    BeantwoordenVerwijderen