donderdag 9 december 2010

Snif snotter snif

Nog steeds zit er een ziek jongetje op de bank. Gelukkig zijn z'n oogjes niet meer vuur rood, maar volgens mij zit hij nog wel van kop tot teen vol snot. Zo klinkt het in ieder geval en zo ziet het eruit.
Dus inmiddels is dit zijn derde dag thuis.
Gisteren waren we nog wel naar grootmoeder en oma geweest, maar eigenlijk was dat ietwat te veel van het goede. Maar ja oma is maar kort in Nederland en grootmoeder die vind dat ze haar achterkleinkind te weinig ziet, dus als je dan 2 vliegen in 1 klap kan slaan dan neem je die kans. Althans zo dachten wij.
Hij had het erg naar zijn zin gehad, maar ik legde toch een zielig hoop in bed gisteravond, dat nog even een washandje over zijn gezichtje wilde, en luuf op zijn borst en ook nog een slokje drinken.
Riven is zelf een goede graadmeter als het aankomt op ziek zijn. Slaap hij uit dat is het absoluut nog niet over.
Vanmorgen lag hij nog prinsheerlijk te slapen terwijl manlief al hoog en breed bezig was om naar zijn werk te gaan. Gelukkig kwam hij niet al te verkreukeld uit zijn bedje, maar een blik van mama op zijn bleke snoet deed beslissen vandaag toch ook nog maar een dagje thuis te blijven. Gelukkig kan je niet veel missen in de kleuterklas :-)

Gisteren heb ik ook mijn tweede zwangerschapsdoos opgehaald. Je kan je bij meerdere instanties opgeven voor een doos vol gratis spulletjes (lees vooral veel reclame) en dat vind ik altijd wel leuk. De eerste doos was erg leuk, buiten bergen reclame, kreeg ik luiers, een fles van advent, een speentje, zinkzalf, mama buik creme en een knuffeldoekje. En deze doos was een beetje magertjes, een spuugdoek voor op je schouders (handig voor papa's overhemden) een rompertje, een minipotje sudocreme, 2 luiertjes en ja je geloofd het nooit 2 blikjes 0% witbier..... ehm bier??? Wat doet bier in een zwangerschapsdoos??
Nou ja manlief heeft het toch nog met redelijk smaak gisteravond opgedronken hahaha
Toch ook leuk allemaal.

Morgen ben ik alweer 26 weken zwanger. En vandaag zitten we op de 99 dagen aftellen, eindelijk 2 cijfers ipv 3 hahaha. Eigenlijk kijk ik nu erg uit naar eind december want dan gaan we de meeste spullen halen voor de baby en op een bepaalde manier geeft het rust als alles klaar staat voor de kleine. Gisteren ben ik begonnen met een geboorteknuffel maken en maar al te vaak sta ik toch even met een rompertje of truitje in mijn handen boven, nog steeds met een bepaald ongeloof. Wat kan het leven toch raar lopen soms....

Dit weekend weer druk, de jongens zijn er dan weer. Dit weekend gaan we het wat strakker aanpakken allemaal, eens kijken of dat helpt. En mogen ze niet gamen. Ik heb de jongste dat al verteld (die speelt eigenlijk alleen maar als zijn broers er zijn) dus hij is voorbereid. De oudste zal wel flink balen, maar dat maakt me niet uit.
Hoop dat het rustig zal zijn en geen herhaling van de meeste weekenden van de afgelopen tijd.
We shall see.

Ik ga nog even thee maken voor mijn ukkie en genieten van het zonnetje wat naar binnen schijnt, nu kan het nog even, er komen al weer dikke wolken aan dus het zal zo ook wel voorbij zijn....
Fijne dag allemaal!

1 opmerking:

  1. Veel sterkte nog maar eens vandaag voor het mannetje!
    Heerlijk hè dat gemijmer over de baby, spulletjes klaarzetten....lekker binnen met dit weer, geniet ervan! Fijne dag, groet Roelien

    BeantwoordenVerwijderen