vrijdag 17 december 2010

Winter buiten en winter binnen

Gisteren begon geheel tegen de afspraak het te sneeuwen....GROM! En vannacht hoorde ik zo nu en dan een auto met spinnende wielen over het bruggetje proberen te komen en dacht ik shit...dat betekend dat het nog meer gesneeuwd heeft, maar ik was te lui en te beurs ook vooral om mijn bed uit te klimmen om te gaan kijken.
Maar ja vanmorgen was het wel duidelijk, sneeuw all over the place en het viel nog steeds met bakken uit de hemel.
Ach ja dacht ik nog dan heb ik in ieder geval 1 blij kind en 2 uitzinnige honden (met een heel humeurig baasje omdat ze alle kanten uit stuiteren van blijheid).
En eerlijk is eerlijk het levert wel mooie plaatjes op.
Hier even een sfeerimpressie vanuit mijn woonkamer richting buiten:


Zo zaten deze zilvermeeuwen gezellig op een omgekeerd bootje. Nou ja gezellig, ze zitten er toch voornamelijk "koud" bij.


Hadden de ganzen (en alle overige vogels in de singel die uiteraard nu weg zwommen voor de foto) een wit dekentje van sneeuw op hun rug. Dit dekentje viel mee vanmorgen vroeg hadden ze echt een laag van een paar cm op hun rug.


De boom waar ik tegen aan kijken, of nou doorheen kijk nu eigenlijk. Helemaal met een wit jasje :-)


Nog een andere boom en op de achtergrond de kerk met een geheel wit dak.


Nog wat ganzen met een sneeuwjasje :-)


Op mijn dakterras is het uiteraard ook goed wit, hier de fruitbomen en de kruidenstruiken vooral de rozemarijn hangt lekker sneeuw aan :-)

Om dan nog een beetje een tegenhanger te hebben hebben we natuurlijk ook wat foto's gemaakt van de wintersfeer binnen dan bedoel ik vooral de kerstboom met alle zelfgemaakte fröbels erin :D

 Een dikke roodborst :D


De wijze uil.



Tja....hier zit een héél lang verhaal aan vast, ik beloof het snel te vertellen met meer beeldmateriaal erbij ;-)

 Nog wat snoezige katjes

En om af te sluiten een vosje.

Het sneeuwt hier overigens nog steeds. Manlief deed er vanmorgen 2!! uur over om van Leiden naar Amsterdam te rijden...ik hoop dat de terugweg sneller gaat. Nu zit ik blij te wachten op schoonmams, ben benieuwd of zij nog een beetje op tijd komt met de trein....
Ik ga nog lekker ziek zitten zijn op de bank, en genieten van al dat winterse (tis namelijk een stuk leuker als je er zelf niet doorheen hoeft te baggeren :D)
Fijne dag allemaal!

2 opmerkingen:

  1. Prachtige sfeerplaatjes van binnen en buiten, ik ben alvast heel benieuwd naar het verhaal achter die ene kersthanger!

    fijne dag ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke kerstversiering heb je gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen