dinsdag 28 december 2010

De dagen weer overleefd

Ik zit ziek op de bank en kijk de sneeuwvlokjes gniepig aan die naar beneden dwarrelen. Ik was nou net zo blij dat ik weer stukje gras kon zien! Gelukkig zijn het nog geen dikke vette vlokken en mochten het wel vette vlokken worden, hoop ik dat de vogels (en mijn terrasmuis) het voer nog snel opeten voor het weer onder is gesneeuwd. Vandaag hebben mijn maag en ik ruzie. Schijnbaar wilt het geen voedsel verdragen terwijl ik wel honger heb, niet eerlijk!

De kerstdagen hebben we weer overleefd, eerste kerstdag lekker helemaal niks, erger nog we hebben in huis lopen klussen en alle spullen voor beebje staan op hun plekje en de kast is ingericht met haar kleertjes. De lades van de commode liggen vol met rompertjes, handdoeken en omslagdoeken en op haar kast staan gezellig allerlei knuffelbeesten naast elkaar. Riven vind vooral de rij met knuffelbeesten fantastisch ;-)
's Avonds genoten we van eendenborstfilet (we hebben allebei een zwak voor deze vogel) bloemkool en brocolli, paddenstoelenragout en krieltjes. En kon ik eindelijk beginnen aan die fantastische ijstaart :D
We genoten er heerlijk van samen. En het fijnste was, we hadden de tijd aan onszelf, geen gezeur, geen gezanik, geen geruzie, geen dronken mensen gewoon alleen wij 3, voor de allerlaatste keer.
Tweede kerstdag wilde mijn broertje langskomen, en gezien zijn gebroken rug zijn we hem gaan halen. Nog even een pitstop gemaakt bij mijn ouders voor een kopje koffie en toen terug naar Leiden. En eigenlijk weer zo'n rustige dag gehad. Riven vond het prachtig zijn oom in te maken met allerlei spelletjes op de wii en oom vond het maar al te leuk te spelen met zijn neefje.
In de avond trakteerde hij op chinees en lagen we eigenlijk allemaal vroeg op bed.

Mijn broer is een fanatieke cactus verzamelaar en hier bij ons tuincentrum is er een hele grote afdeling met cactussen, dus hadden we beloofd daar heen te gaan maandagmorgen. Dus zo geschiedde. Ik kocht voor mezelf een nieuwe hertshoorn, mijn grote hertshoorn begint langzaam dood te gaan en ik weet niet of ik hem er doorheen kan slepen. Dus een nieuw vriendje erbij. Na het tuincentrum gingen we meteen door naar Den Haag om daar mijn oudste zonen te halen bij hun vader. En eenmaal thuis kregen ze hun kerstkadootje.
Gelukkig viel de lego goed in de smaak en was de oudste erg blij met zijn i-tunecard. Dus heel de middag hebben ze lief zitten spelen.
's Avonds aten we samen en na het eten bracht manlief mijn broertje weer terug naar huis.
En zo kwamen we ongeschonden de kerstdagen door.

Dus had ik vanmorgen alle reden om de kerstboom weer in de doos te doen en blij te zijn dat er ineens weer licht in de woonkamer was (de kerstboom staat hier altijd voor de terrasdeuren) en dat ik ineens weer ruimte leek te hebben. Heerlijk!

Iets minder is dat mijn grootste hond ineens een gat in zijn kop heeft wat op mysterieuze wijze alleen maar groter lijkt te worden :(  Hij krapt het volgens mij elke keer open, dus gaan we hem zo maar even behandelen met betadine en pleisterspray. En in het ergste geval krijgt hij sokken aan en in een nog erger geval een zoals ik het noem, lampenkap om zijn kop en in het uiterste ergste geval dat zijn kop echt weg rot, zal ik toch aan de dierenarts moeten geloven en die ik heb al zo gesponsord de afgelopen maand :(
Voorlopig zit het er nog niet ontstoken uit, maar ik kan me voorstellen dat hij het niet erg prettig vind. Dus eigenlijk was dat ons "kerstminpuntje". Kan het beestje niks aan doen uiteraard en hoop maar dat het toch snel over is. Ik verdenk de oudste ervan hem een knauw te hebben gegeven.... Maar ja tis niet dat 1 van hun het zal opbiechten natuurlijk ;-)

We wachten het maar af. Voor nu ga ik maar even bijkomen in de hoop dat de misselijkheid zakt, de sneeuw stiekem stopt en genieten van mijn grote mooie katert Bran die naast me ligt te snurken (gekke kat).

Ik hoop dat iedereen een fijne kerst heeft gehad. Op naar oud en nieuw!
Liefs Thess

Geen opmerkingen:

Een reactie posten