zaterdag 25 december 2010

Boomkruipertjes!

Verleden week toen we naar de stad liepen waren we ze al tegen gekomen onderweg, boomkruipertjes, gewoon in onze Leidse binnenstad. Maar ik had niet verwacht dat manlief me vandaag zou roepen van joh schat, die kruipertjes van je zitten in de boom voor het huis, kijk maar uit het raam.
Ja daahaaag niet zonder camera ;-)
Dus hoppa raam open en schieten maar, want de boom staat op 4/5 meter afstand voor mijn huis. Wat gaaf voor een vogelliefhebber als ik! En dan te bedenken dat in het bos ook vaak genoeg foto's heb gemaakt van deze vogeltjes maar die waren áltijd wazig... Nou nu konden ze even mooi op de foto, meneer en mevrouw boomkruiper. En mijn kerst ochtend was meteen goed (mede ook door het zonnetje en de blauwe lucht). So enjoy the pics!
 Saampjes lekker scharrelen in de boom.

 Nooit geweten dat ze een krom snaveltje hadden. Logisch eigenlijk als je insecten uit de boom moet pikken.


Eigenlijk is het best een grauw vogeltje, maar niet minder mooi!


Kenmerkend is dat ze alleen omhoog kruipen,
de boomklever bijvoorbeeld kruipt ook omlaag, leerzaam he ;-)


Ze kruipen rondjes rond de boom dus ik heb ze bijna niet met z'n 2.

Nog eentje dan omdat ik het zo leuk vind :D

3 opmerkingen:

  1. Oh lief!!!
    En je gelooft 't nooit, maar wij hadden een SPECHT (ja echt) in de tuin. (en geen fototoestel bij de hand natuurlijk)
    Hele fijne rustige gezellige warme liefdevolle dagen gewenst!!!!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige vogeltjes en super om ze zo in je eigen tuin te zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het blijven mooie beestjes. En @San, je weet het he, geen camera = geen bewijs = geen specht gezien.
    Jammer joh :-P

    BeantwoordenVerwijderen