zondag 19 december 2010

En nog steeds was het winter

En nog steeds was het winter, en stiekem was het vannacht nog véél meer winter geworden, oftewel vrouw Holle schudde haar dekens nog eens flink uit en het sneeuwde maar door en door. En dan krijg je dit:

Katten die in de weg zitten als je vogels wilt fotograferen. Daar is Bran heel goed in ;-)



Een feestmaal voor de spreeuwen!


Geen dag gaan voorbij zonder "mijn" tortels, Frank & Karel


Koolmeesje lustte ook wel wat....


Gezellig in de appelboom.



Godzijdank dacht merel, strooivoer!! (Merels zullen zelden aan een bolletje komen)


Dit was de spreeuw die het voor onderzoek deed naar de maaltijd.


En zo trof ik de auto aan vanmorgen :D 

En overal las je dat het vannacht (en gisteren) chaos was op de wegen, dat treinen niet meer reden, dat er sneeuwschuivers bezig waren. Maar gelukkig ging dat aan ons voorbij deze keer. Wij zaten warm binnen en genoten van het witte landschap met een warme kop thee in onze handen. (wat uiteraard ten alle tijden mijn voorkeur zal hebben want ik heb een hekel aan sneeuw en kou) Ik mocht dit weekend nog een dagje extra genieten van mijn oudste koters. Die mochten gezellig langskomen voor de midwinterviering. Die we helaas af moesten zeggen door het weer, de wegen waren te onbegaanbaar om het veilig te achten hier naar toe te komen rijden. Dus dat gaat op herhaling. In plaats daarvan gingen we de stad in, maakte ik mijn oudste zoon héél blij met nieuwe kleren, kocht ik nog een beetje voor m'n kleine beebje, verwenden we alle kids met wat lekkers en een kleinigheidje en warmden we thuis weer lekker op. En hadden we het eigenlijk heel gezellig samen. Oma uit Frankrijk trakteerde op biefstuk (vinden de kinderen héérlijk maar is een dure traktatie omdat mama biologisch wil) en zo hadden we ook nog een feestmaaltje om de dag af te sluiten :-) Kortom ons weekend was zo slecht nog niet.
Maar ja het zullen de hormonen wel zijn, maar nu zit ik zo met de kaarsjes aan, warm binnen, beetje misselijk van de hoestdrank (ik blaf nog steeds als een zeehond) en voel ik me wat weemoedig. Misschien is het wel in 1 keer te stil vandaag. 2 Drukke dagen met een vol huis en dan zijn we ineens nog maar met z'n drietjes. Das toch anders.... Maar ja volgende week zijn we weer met z'n vijven, nog een weekje wachten.
Geniet van je avond iedereen en als je morgen moet werken, please rij voorzichtig!
Thess

Geen opmerkingen:

Een reactie posten