zaterdag 2 april 2011

Middagje tuin

Vandaag gingen we naar een tuincentrum voor dierenvoeding, maar ja, ik kwam uiteraard terug met groenten en kruidenplantjes.
Dus besloten we maar even langs de tuin te gaan om de plantjes in de grond te zetten, anders staan ze maar te verleppen ;-)

Dus zo geschiedde, we hebben nu in de grond:
paarse koolrabi
witte koolrabi
venkel
bietjes
parijse worteltjes
bloemkool
andijvie
zomerprei
brocolli
tuinbonen
erwten

En in onze "tuin" op het terras gingen deze kruiden de grond in:
oregano
basilicum
rode basilicum
wijnruit
snijselderij
peterselie
kervel
knoflookbieslook

Nu nog kleine plantjes, straks lekker groot. De munt zal ook wel snel weer op komen en alle lavendel heeft ook de winter overleefd. Ik ben namelijk gek op lavendel en heb inmiddels 6 soorten staan op mijn terras waarvan de witte en de coconut lavendel het bijzonderst zijn :-)
Verder nog genoeg andere planten, als alles dalijk weer op orde is zal ik wel weer foto's maken. Inmiddels hebben de appel en kersenbomen blaadjes en wordt alles langzaam groen. Heerlijk vind ik dat.

Ook maakte manlief in de moestuin het bonenrek af zodat daar meteen gezaaid kon worden. :-)
Maar nog steeds hebben we zó veel grond over om te beplanten en nog zó gruwelijk veel te doen. Maar ja stapje voor stapje komen we steeds verder.


Niiv lekker tukken in haar wagen in de frisse lucht (San je ziet het he! in d'r zak!! ;-) )


Manlief weer aan de slag met het bonenrek hihi

We komen steeds een beetje verder en zullen vooral veel oogst hebben van onze fruitbomen en struiken. Ik ga maar alvast een cursusje jam, chutney en overige maken volgen LOL

Wat deden jullie op deze prachtige dag?

2 opmerkingen:

  1. heej, heb ik me niet voor niets de krampen gebreid ;o)
    Maar het was ook zeer goed tuin weer vandaag! Ach en met al die buitenlucht is 't vannacht goed slapen (ik hoop ook dat Niiv een klein beetje hieraan meedoet)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke 'zak'. Ik ben niet verder dan de markt gekomen. Ik ga van de week wel druk doen, in de tuin.

    Liefs, Haagje

    BeantwoordenVerwijderen