maandag 18 april 2011

Het weekend is weer voorbij (wat ben ik verwend!)

Jammer genoeg is het weekend weer voorbij, Riven is weer naar school, manlief naar zijn werk en ik ben weer alleen thuis met Niiv. Niet dat dat erg is, maar ik vind de maandag dan ineens zo stil. Niet dat we nou spetterende dingen hebben gedaan. Zaterdag was ik natuurlijk bij de paarden en daarna hadden we een gezellige middag bij mijn schoonvader en zijn vrouw. We waren onwijs laat thuis dus ik was heel moe en was ook niet zo blij met de nachtvoeding die nacht. Gisteren hadden we een heel relaxt dagje thuis, gewoon rond rommelen, niksen en genieten van de zon. Toen de avond inviel ging naar een vriendin om daar een avond rond het kampvuur te zitten samen met nog wat vrienden. 1 Van deze mensen had ik eigenlijk alleen nog maar via hyves gesproken dus ik vond het leuk hem te ontmoeten.
Ook best spannend want in real life kunnen mensen heel anders zijn nietwaar?
Ik werd compleet overvallen want ik krijg ineens kadootjes! Van een vriendin een afbeelding van een klein babyheksje bij een boom en een ketel met een wolf daarbij en op de afbeelding stond een tekst in het Frans met de voorwaarden waarop een heks geboren wordt. Ik heb het nog niet helemaal kunnen vertalen, maar ik vond het een heel leuk kadootje. Ook kreeg ik een lekkere douchegel van Weleda (en ook nog eens mijn favo!). De (hyves) vriend had ook iets voor me meegebracht, hij is kunstenaar en had 3 prachtige afbeeldingen getekend. Waarvan 2 heel kenmerkend voor mij, ik vond dat heel bijzonder! Maar ik bleef er bijna in toen ik nog een kadootje kreeg en zag wat er in zat....
Namelijk een stuk Keltische "harnas" wat de paarden droegen van ruim 2000 jaar oud... *slik*
Ik ben zelf in het bezit van een Keltische Ring en ken de waarde van zoiets, je hebt het hier gewoon over museumstukken. Maar wat het deed met mijn emotie was niet te beschrijven! Ik vind het zó'n waardevol iets!

Beetje overbelichte foto maar hier is mijn nieuwe Keltische schat...

Ik was flink geroerd door deze kadootjes allemaal. Gewoon zo maar omdat ik ben wie ik ben en mensen me waardevol genoeg vinden om aan te denken. Klinkt misschien gek allemaal, maar ik ben dat niet gewend. Vervolgens hebben we een heerlijke avond gehad om het vuur en over veel dingen gesproken. Dingen die me weer aan het denken zetten en weer laten groeien. Heerlijk en vooral waardevol vind ik dat soort avondjes en ze zijn me erg dierbaar. Volgende volle maan hebben we weer afgesproken rond het vuur en ik kijk er nu al naar uit!

Dan ga ik me nu weer zorgen maken over mijn dochter...volgens mij heeft ze eczeem wat voor mij bijna gelijk staat aan koemelkallergie :( ....... Blegh! Donderdag in het ziekenhuis maar meteen naar laten kijken *zucht*


2 opmerkingen:

  1. Dat was wel een heel bijzondere avond met heel bijzondere wensen. Dat stukje paardenharnas is inderdaad iets om helemaal stil van te worden.
    Mooi.
    Rare vraag, maar Niiv een koemelkallergie. Jij gebruikt zelf toch al heel lang geen melkproducten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb tijdens mijn zwangerschap wel melkproducten gebruikt omdat me dat werd aangeraden omdat ik geen vlees at..stom natuurlijk dat ik überhaupt luisterde want ik weet zelf beter, maar ja dan denk je goed te doen he....
    Anyway ik heb morgen een afspraak bij de huisarts dus hopelijk kan zij uitsluitsel geven want ik vertrouwde het niet genoeg om te zeggen we kijken het wel even aan. Ik update morgen wel ff :-)

    BeantwoordenVerwijderen