zondag 1 mei 2011

Dagje met de paarden

Vandaag mocht ik weer naar de paardjes. Ik had er veel zin in ondanks het feit dat ik 4 kids op sleeptouw moest nemen. Normaal plan in de lessen in rustigere weekends, maar door omstandigheden zat er nu niks anders op dan ze alle 4 mee te nemen. Ik weigerde namelijk mijn eigen ding aan de kant te zetten en 2 weken langer te moeten wachten. Dus up we went. Waar de kinderen er eerst tegen op zagen, werden ze al snel enthousiast toen we er waren. De oudste 2 mochten helpen 2 paarden uit de wei te halen en dat vonden ze maar al te spannend. Mijn middelste zoon vond het helemaal te gek en was ook helemaal niet bang. Al enige tijd "zeurt" hij dat hij ook iets wil doen met paarden "net als mama" dus hij zag zijn kans schoon.


Jaiden samen met Luna.

Nadat manlief de kids bij elkaar had gingen deze fijn spelen en ging ik aan de slag. Deze keer gingen we werken met Nikki. (uiteraard nog wel Luna even een knuffel gegeven) We gingen de bak in en ik ging het lopen en leiden van energie nu oefenen met Nikki. Jeetje wat een verschil! Waar Luna heel rustig en heel, ja hoe zeg je dat, zacht/loom in haar energie was, daar is Nikki vuriger en wat sneller. Ik vond het bijzonder leuk om dit verschil zo op te merken. Nikki maakte zichzelf dan ook flink een uitdaging voor me. Vaak stilstaan en de leiding overnemen. Ook zette ze me een paar keer klem in de hoek ;-)
Maar na wat goede instructies kon ik dat oplossen vanuit de energie en ging het super goed. Ook Nikki besloot ineens te rollen, schijnbaar vinden paarden dat leuk om te doen bij mij ofzo hahaha. Ik vind het in ieder geval geweldig om te zien. Ze zijn dan zo lekker vrij in hun energie en op een bepaalde manier vrolijk en dat vind ik erg leuk.


Lekker aan de wandel


Nikki is super leuk om mee te werken, zie me glunderen :D

Nadat we met het touw hadden gelopen, gingen we het zonder touw doen. Ik vind dit erg leuk. Je werkt dan 100% los en door jouw uitnodiging besluit het paard zelf of deze jouw volgt. En het is dus onwijs gaaf als jouw energie het paard dus ook daadwerkelijk uitnodigt om met je mee te gaan. Ook weer een paar keer gestopt puur op energie en ook dit ging super. Ik blijf het bijzonder vonden en geniet er onwijs van om op deze manier bezig te zijn. Ik zou dit de hele dag wel kunnen doen...maar ja geduld is een schone zaak.
Nadat ik klaar was hadden mijn oudste en jongste zoon nog flinke mazzel, hun mochten ook nog even lopen met Nikki. Mijn jongste zoon vond het een beetje eng maar liep toch een paar rondjes mee voordat hij de bak verliet. Mijn oudste zoon heeft toen ook nog wat gewerkt met Nikki en glunderde gewoon helemaal! Leuk om te zien dat hij zichzelf zo kon geven hier in. Ik moet zeggen mijn kinderen hebben me flink verbaasd vandaag! En ik, ik kijk al weer uit naar de volgende keer!


Faybian geniet met volle teugen.


Grootste broer met kleinste broer en Nikki uiteraard :-)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten