donderdag 26 mei 2011

Wie heeft er vlees nodig voor een broodje "hamburger" ?

Ik in ieder geval niet :D


Recept voor deze bonenburgers

Nodig voor 4 personen:
1 el zonnebloemolie, plus wat om te bestrijken
1 uit , fijngesneden
1 teen knoflook, fijngesneden
1 tl gemalen koriander (liet ik weg want vind ik vies)
1 tl gemalen komijn
125 gram champignons, fijngesneden
425 gram borlotti of kidneybonen (ik gebruikte de laatste)
2 el fijngesneden bladpeterselie
zout & peper
bloem om te bestuiven
Broodjes
Dingen die je er bij wilt, ik naam little gem sla, tomaat, gebakken champignons, mayo en ketchup.

Hoe maak je het?
Verhit de olie in een koekenpan met zware bodem op halfhoog vuur. Voeg de ui toe en fruit hem al roerend 5 minuten of tot hij zacht is. Voeg de knoflook, koriander, komijn toe en roer nog even door.
Doe de champions erbij en bak terwijl je roert alles gaar tot het vocht verdampt is. Schep vervolgens het mengsel in een kom.

Doe de bonen in een schaaltje en prak ze met een vork fijn. Roer ze samen met de peterselie door het champignons-mengsel en voeg naar smaak zout en peper toe.

Verwarm wat olie in een koekenpan. Verdeel het mengsel in 4 porties bestuif ze licht met bloem en vorm en platte ronde burgers van. Bak ze aan beiden kant lekker bruin. Je kan ze ook 4-5 minuten per kant op een gril bakken.

Leg ze vervolgens op een broodje, kleed het verder aan en eet smakelijk! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten