zondag 8 mei 2011

Moederdag

Wat een weer kregen alle mammies vandaag! Heerlijk! Ook al vind ik het een beetje te warm en helpt mijn zonneallergie ook niet echt mee. Daarentegen is het wel zo dat mijn bomen vol kersen zitten, de eerste frambozen aan de struiken zitten en dat de aalbessen al groene besjes hebben en de blauwe bes is ook hard bezig haar bloemetjes te verliezen om besjes te gaan maken. Mijn kruidentuintje groeit al kool, vandaag oogste ik een volle literzak kervel, een zak, peterselie en een half zakje knoflookbieslook. Deze gaan lekker de vriezer in. Uiteraard knip ik op zo'n manier dat de plant nog lekker door kan groeien en ik de rest van de maanden nog verse kruiden heb.

Ook zaaide ik vandaag echte witte salie, kattenkruid, aladin-pepers (deze veranderen van kleur, van groen, geel oranje, rood en paars) en alruin, je weet wel dat is die plant die gaat schreeuwen in Harry Potter als ze hem uit de pot trekken ;-)

Oh en laat ik mijn maanbloem niet vergeten, deze bloem is prachtig en gaat pas open tegen de schemering en bloeit vervolgens de hele nacht om in de ochtend schemer weer te sluiten en ze ruikt godinnelijk!

Verder was het niet zo'n bijzondere moederdag, althans niet anders dan andere dagen.
Ik kreeg dit boek:

Waar ik super super blij mee ben!

Ik bak een gluten en suikervrij taartje, die werkelijk héérlijk was!
Tja het was snel op!

Maar geef toe....
Dit ziet er toch ook heel erg lekker uit?

Zelfs de hond probeerde nog een graantje mee te pikken:

Tja ik geef hem geen ongelijk ;-)

En mijn dochter probeerde papa te verleiden met dit prachtige lachje :D
Is het geen schatje? *zucht*
Ze is zooooo schattig en lief :-)

En nu geniet nog even van al mijn koters die thuis zijn, het weer en het koele briesje op mijn terras. En gaan we straks lekker eten met z'n allen en gaan godzijdank morgen alle kinderen weer naar school en kan deze mama even bijtanken na 2 hectische weken....

Hadden jullie ook een fijne (moeder)dag?


1 opmerking:

  1. Ha Thessa,

    Die Pepers die verschillende kleuren hebben, zijn die ook eetbaar?
    Bedankt voor je lieve reactie op mijn blog!

    BeantwoordenVerwijderen