zondag 15 mei 2011

Les van Luna en naar de Oostvaardersplassen.

Voor deze dag trok ik gisteravond een kaart.Ik trok de kaart Omhelzing van het maanlicht......Betekenis: Het hart open houden, de heilige ruimte voor mogelijkheid vrijhouden en de moed om kwetsbaar te zijn. Je hart openen voor de mysteries van het leven laat je de schoonheid voorbij de pijn beleven. Die kwam wel binnen zeg maar. De afgelopen week stond ik het teken van vele inzichten dus ik was benieuwd naar hoe de les vandaag zou zijn.




Dus off we went to the horses. Eenmaal daar was K. heel benieuwd naar hoe het gegaan was. Ik vertelde haar over hoe ik de lessen van Nikki ervaren had en hoe ik het spiegelen van het paard zag en daardoor ook hun enorme capaciteit als leraar. Zij vond mijn uitleg mooi. En dat was fijn.

Ik mocht vandaag zelf kiezen met wie we gingen werken, dus werd het Luna. Aangezien Nikki de dingen zo scherp wist aan te stippen de vorige keer, was ik benieuwd hoe ik de energie van Luna deze keer zou oppikken. We gingen met haar wandelen, dus lekker het bos in.
Met Luna merk ik meteen een energiestroom, je kan het je voorstellen als het cijfer 8, allebei zijn we een deel van de 8 en vloeien daardoor continue in elkaar over. Op deze manier voel ik haar energie heel duidelijk en probeer ik daar op in te spelen. Ik moet haar immers veiligheid en leiderschap bieden wilt zij me volgen.
Het bijzondere is, Luna is voorzichtiger met de dingen aanwijzen. Waar Nikki heel direct is, is Luna heel zacht. Beide dames hebben een heel andere manier van helen en dat vind ik heel bijzonder om te ervaren.
Tijdens het lopen legde K. me wat dingen uit over trilling, de trilling van mij en de trilling van Luna en hoe je hier op in kan spelen. Ik vond dit leuk om uit te proberen en te ervaren en merk dat het me vrij makkelijk af gaat, wat mij duidelijk maakte dat ik heel goed om kan gaan met energie. Nu ben ik me daar natuurlijk wel van bewust, zeker in mijn dagelijks leven, maar het is toch anders als je er zo bewust even mee bezig bent.
In de heenweg was Luna heel rustig en op de terugweg werd ze wat meer hyper en dit merk ik aan haar trilling, om beter op haar af te kunnen stemmen ging ik iets mee in haar trilling zodat ik haar energie en alertheid beter op kon pikken, maar blijf hoe dan ook lager zitten dan haar zodat ik haar veiligheid kon bieden.
Ik heb hier vandaag vooral van geleerd om bij mezelf te blijven. Van de week heb ik veel aan mezelf getwijfeld, ik sta voor vrijwel alle dingen in mijn leven ervoor, en de bevestiging eigenlijk hierin van het is goed, zolang je maar bij jezelf blijft, was erg welkom.
Ik begrijp dat ik meesteres ben over mijn eigen pijn en daardoor ook over mijn eigen heling, maar het is fijn als dingen aangeraakt en daardoor geheeld kunnen worden.
Door het werk met Luna zat ik een heerlijke aardse energie , het bos, de geuren, alles wat er was, maakte dat ik terug bij mezelf kwam. Het was fijn om Luna mee "uit wandelen" te kunnen nemen en zo heel doelgericht bezig te kunnen zijn met energie-werk.


Mooie Luna


Ik vertelde K. nog dat ik best nerveus was voor de paardenweek. Zij wist me wel een aantal goede vragen te stellen waardoor ik weer wat stof heb tot nadenken. Hoe ik mezelf neer kan zetten, wat wil ik wel en wat wil ik niet in zo'n week met vreemde mensen. Ik ga dit aankomende week een beetje uitwerken voor mezelf. Ook de les van het bij jezelf blijven, nodigt me uit om na te gaan waar mijn sterke en zwakke punten liggen, ook hier wil ik naar kijken aankomende week. Ik ben benieuwd wat hier nog uit gaat komen. Zeker gezien de kaart die ik trok voor deze les.

Na een heerlijke wandeling met Luna, vertrokken we naar de Oostvaardersplassen. Ik wist dat er bij de Konikpaarden veulens waren geboren en ik hoopte ze te zien vandaag.
Nou dat was gelukt! Een schattig klein veulentje, echt nog héél klein met pluizig haar lag heerlijk eerst onder en toen naast zijn moeder.
Ik vind het prachtig die kwetsbaarheid te zien, maar ook de kracht van moeders. De eenvoud die schuilt in de liefde tussen moeder en kind, maakt juist die liefde zo krachtig. Ik vond dat mooi om te zien, zeker ook omdat ik mijn eigen dochter van 2 maanden oud bij me had.
Het was heerlijk om buiten te zijn en de wind door mijn haar te voelen en voor het eerst sinds tijden weer met mijn camera op jacht te gaan naar mooie vogels en dieren.




Een mooie dag dus vol waardevolle lessen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten