dinsdag 10 mei 2011

Moordvrouwen

Al een tijdje was bij Net5 de trailer te zien voor hun nieuwe serie Moordvrouwen.(gaat over vrouwen die iemand hebben vermoord) Ik was alleen vergeten dat deze aflevering gisteren was en daarom besloot ik hem via uitzending gemist terug te kijken vanmorgen.
Ik moet zeggen het heeft me heel erg geraakt. En ik begrijp waarom deze vrouw gedaan heeft wat ze heeft gedaan. Ik had er zojuist een gesprek over met mijn man. Ik realiseerde me dat ik veel leed herkende en dat ondanks dat ik veel heb verwerkt, ook nog veel onverwerkte stukken heb zitten diep in mijn hart. En dat ik schijnbaar heftige confrontatie nodig heb om deze wonden leeg te laten bloeden. En begrijp me niet verkeerd, ik bedoel met dat bloeden niet dat dat zo nodig moet, maar ik bedoel een wond moet schoon bloeden wilt deze helen, anders blijft er vuil in zitten en gaan ontsteken, snap je?
Nu is het moeilijk met mijn man hier over te praten omdat hij acute moordneigingen krijgt en het ook moeilijk vind zich te realiseren dat ik die dingen heb meegemaakt. Dus ondanks dat hij een lieve man is, is hij niet de ideale gesprekspartner voor dat soort dingen.
Het heeft me hoe dan ook met mijn neus op een aantal feiten gedrukt en ben me daardoor bewust dat ik ook nog wel wat heling te gaan heb op mijn pad. En ben daardoor nog blijer dat ik begonnen ben met mijn paardenwerk. Ik weet eigenlijk niet waarom ik dit nu allemaal zo opschrijf, misschien als reminder van mijn kracht, misschien om me te realiseren dat ik geluk heb gehad ondanks alles...ik weet het niet.
Ik voel me verdrietig en dankbaar te gelijk..en dat allemaal omdat iemand die een moord heeft gepleegd het lef had haar verhaal te vertellen en ik naar dat verhaal heb geluisterd/gekeken.

Voor de mensen die nieuwsgierig zijn, hier kan de bewuste aflevering zien *klik*
Mochten er mensen zijn die het kijken of gezien hebben, ik ben heel benieuwd naar jullie mening.

Liefs Thess

Geen opmerkingen:

Een reactie posten