maandag 18 juli 2011

Working it with Nikki

Gisteren had ik weer les. Met mijn hele spul én schoonmoeder vertrokken we naar de paarden. Normaal zouden we maar met z'n viertjes gaan, maar het lot besloot anders.
Nikki had er niet echt zin in vandaag, als je daar al eigenlijk over kan spreken bij paarden, maar toch. Ze was heel gegrond. Nu bleek dit ook wel te komen omdat ze het de afgelopen dagen echt zwaar hadden gehad met de regen en de wind. Ook voor paarden is het op den duur genoeg.
Dus niet vreemd dat haar energie heel dicht bij moeder aarde was, daar is immers waar je je bescherming zoekt. En dan heeft het ook wel weer even nodig om weer in de "normale" energie te komen.
Du het was een uitdaging. En vooral werken met een paard dat stil stond ;-)



En weet je op zich is dat helemaal niet erg, op deze manier (vind ik) leer je jezelf ook goed lezen. Want je moet zo goed je invoelen in de energie om te kijken hoe je kan bewerkstelligen om samen in de energie te komen en te gaan bewegen samen. Flinke klus dus als je paard met haar energie aan de grond geplakt zit.
In de drijf-positie lukte het op den duur wel, maar liepen we eigenlijk prachtige achtjes, en merkte ik dat ik dicht bij haar moest blijven om onze energiestroom op gang te houden. Hard werken dus!
Ik bemerkte dat ik toch elke keer weer heel gevoelig ben voor het voelen van energie, zo'n stroom is vaak heel sterk en duidelijk. Maar daarentegen staat dan ook dat ik goed op moet letten om het vast te houden. Ik zit nog vaak zelf te vast aan de aarde, en als je samen in die aardse energie zit dan komen we nergens. 
Ook nog gewerkt met een ademhalingsoefening, die ik zeker nog ga toepassen volgende week als de kinderen er zijn  ;-)
Voor nu alles laten bezinken en tot me laten komen. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten