zaterdag 9 juli 2011

Paardenweek in de Ardennen dag 3

Vandaag hadden ze regen voorspeld maar het blijft toch droog en het zonnetje schijnt, eigenlijk is het best nog heel erg warm. We beginnen de ochtend weer met een heerlijk ontbijt. Toch lekker als er voor je gekookt wordt :-) Een beetje luxe voelt het wel.
Ik ben best nerveus vandaag gaan we óp de paarden en dat is toch wat anders als er voor lopen.
Na een kleine 2 uur aan theorie beginnen we aan de oefeningen.
Daarna een heerlijke lunch en dan gaan we eindelijk de paarden uit de wei halen om met ze naar het bos te gaan.
Vandaag werken we in groepjes van 2. 1 Iemand loopt voor het paard en de ander zit erop. Je zit zonder zadel en je hebt eigenlijk niks om je aan vast te houden.
De heenweg loop ik voor het paard. Wij werken met Gedeon (het fjordje), dus ik ben super blij, want deze stoere kerel is echt een heel leuk paard. Ik ben redelijk gesloopt, want we lopen dik anderhalf uur voordat we wisselen en bergje op en bergje af met een paard aan de hand vraagt redelijk wat van mijn lichaam. Het vergt best wat concentratie om je stroom goed en natuurlijk uit te zetten tussen bomen, over stammen en grote takken zonder je nek te breken ;-)
Maar het lukt en ik red het, hetzij doodmoe. Dan is het mijn beurt op het paard. Ik heb even een voetje nodig om erop te komen, want hij is te groot om even op te springen. Ik zit eerst even onwennig, ik draai mijn dijbenen uit zoals ik geleerd heb en dat zit al een stuk beter en in evenwicht.
So up we go. Ik heb een beetje de neiging om voor me te blijven kijken in plaats van om me heen. Een stukje controle wat ik moeilijk los kan laten. Evenals het vasthouden van mijn dekje, maar al gauw heb ik door dat ik met mijn handen los op mijn benen veel stabieler zit. We hebben immers geen teugels om ons aan vast te houden, maar ja ik weet inmiddels dat je die niet nodig hebt voor je evenwicht. Maar mijn zit is goed, mijn houding ook en ik geniet heel erg van het prachtige bos waar we in lopen. En Gedeon is een super paard. Ook al beet hij even in de begeleider ;-)
Ik geniet en vind het een super ervaring. En zo hobbelen we door de prachtige bossen van de Ardennen weer terug naar de boerderij. Eenmaal daar zetten we de paarden terug in de wei, spring ik snel onder de douche en krijgen we weer heerlijk te eten.
In de avond hebben we grote lol onder het genot van wat biertjes. En zitten we buiten tot in de late uurtjes. Ja ook dit was weer een prachtige dag :-)


Beetje wazige foto, maar hier begeleid ik het Gedeon :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten