maandag 11 juli 2011

Bewust van je lichaam

Zo het weekend is weer voorbij. We hebben het rustig aan gedaan. Even de stad in geweest voor boodschappen. En manlief had een flink bedrag aan vvv-bonnen gekregen van zijn werk en daar hebben we mooi een home cinema van kunnen kopen. Kunnen we tenminste weer normaal muziek luisteren in plaats via de dvd-speler/tv of laptop. Eigenlijk waren we gek dat we het niet eerder gedaan hadden, want we zijn allebei gek op muziek.
Maar hoe dan ook nu kan het weer, dus dit weekend ook weer eens het stof van al onze cd's afgehaald en lekker muziek geluisterd en gedanst met de kinderen.
Tijdens de week in de Ardennen zijn we ook heel veel bezig geweest met lichaamswerk.  Want hoe bewuster je je bent van je lijf hoe beter je kan paardrijden. En ben  je je ook beter bewust van je innerlijke kracht.
Ik merkte tijdens de oefeningen dat ik op zich redelijk bewust ben van mijn lijf, alleen dat ik stuit op de afkeer ervan. Ik ben zolang ziek geweest en merk daar nog dagelijks de schade van dat ik soms baal van dat "vervelende" lijf. Dus ik vind het moeilijk om in die kracht te blijven staan. Het vergt veel concentratie om me bepaalde dingen eigen te maken.
Dus dit weekend ook veel na gedacht over hoe ik dit kan veranderen. Want hoe goed ik mijn lichaam ook voedt, zorgen voor is meer dan alleen voeden. En als extra drive heb ik dat ik echt heel graag verder wil met de paarden, en zoals ik al zei, hoe bewuster je je bent van je lichaam, hoe beter het rijden, hoe fijner voor het paard. Dus met die drijfveren in gedachten ga ik toch proberen beter contact te krijgen met mijn lijf. Nu komt dit stuk ook ruim aan bod als ik naar Zuid Frankrijk ga, dus daarna wil ik eens kijken wat ik dan nog als aanvulling zou kunnen doen. Ik zat te denken aan yoga lessen. Nu doe ik wel yoga via mijn wii, maar dat is toch anders. Het is toch fijn als iemand je kan vertellen of het wel of niet goed is.
Dus dat zou wel eens een optie kunnen worden voor na Frankrijk. Tot die tijd ga ik vooral aan de slag met de oefeningen die we hebben gekregen. 1 Van de belangrijkste dingen om voor mij eigen te maken, is om weer in mijn loodlijn te gaan lopen (dus recht op en in mijn kracht). Als ik met de paarden bezig ben lukt me dat heel goed, maar gewoon zo in het dagelijks leven versloft het meteen. Dus ik let er nu extra goed op.
Aanstaande zondag ga ik weer werken met Nikki en ben ik erg benieuwd naar hoe het dan zal gaan. Of mijn lerares kan zien hoe ik het doe en of het beter gaat. Dat is dan wel weer lekker as je feedback kan krijgen van iemand.
Overigens stuurde een mede-cursist nog een paar mooie foto's van de vakantie, ik zal er wat delen :-) (want deze doos had haar camera wel bij, maar deze stond blijkbaar aan onderweg en toen ik er dus was waren mijn batterijen leeg GROM!)


De kruidentuin en de plek waar we elke dag buiten aten.



Een stukje uitzicht over het landgoed.



Richting de paardenwei.



De paardjes in de opkomende zon.



3 Van de paarden.



Baccaretje :-)




Gedeon :-)




Boyke :-)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten