vrijdag 8 juli 2011

Paardenweek in de Ardennen dag 1

Geschreven 4 juli 20.57 uur

Gisteren aangekomen op deze mooie plek. Het is hier echt héél mooi. Het is rustig, er is eindeloos veel bos, veel vogel, bergen en natuurlijk de paarden.  Zes stuks om precies te zijn. Overal vliegen vlinders, er zijn veel boeren zwaluwen met nestjes, met daarin weer jongen, en er is een grote bruine kat die meesteres is in muizen vangen. Het straalt allemaal rust uit. Rust waar ik wel aan toe was. En zo raar (of juist niet) in ruststand zie ik de dingen allemaal veel helderder. In dit geval ook mijn relatie. Manlief en ik kunnen soms best vol onbegrip zijn naar elkaar, en hebben door de drukte en stress in ons leven soms ook een kort lontje, waardoor we dan ook weinig kunnen hebben. Maar zo 400 kilometer uit elkaar, weg van de dingen die storen of stress veroorzaken kan ik de kern van ons heel duidelijk zien. Onze liefde en de puurheid van onze gevoelens naar elkaar. Als een stralende ster :-)
Ik had het ook wel weer even nodig om weg te zijn, het is zo druk geweest de afgelopen 2 jaar en vooral ook zwaar. Hier nu te zijn brengt het "gelukkig zijn met-gevoel" weer even heel erg naar boven en dat is een fijn gevoel. We bellen dan ook een paar keer per dag, gewoon omdat ik hem mis. Dat betreft zijn we zo verbonden, we kunnen echt niet zonder elkaar.
Vanmorgen aan de telefoon kwam er ineens een roodborstje voor me zitten. Mijn teken "het komt wel goed". Een mooi begin van de week dus!

De dag zelf vandaag was intensief. De theorie duurt lang en daarom is het ook best zwaar. Ondanks dat ik alles al eens had gehoord was het toch fijn alles nog eens te horen, zo komt alles weer boven en je pikt er nu toch weer andere dingen uit. Na de theorie kregen we een heerlijke vegetarische en macrobiotische maaltijd en daarna gingen we lichaamsoefeningen doen. Het was weer leerzaam allemaal.
En hierna gingen we ein-de-lijk naar de paarden. We gingen werken met een donkerbruin paard en een spierwitte, a la shadowfax uit Lord of the Rings :D
Ik koos ervoor met de witte te werken. Het grondwerk ging super goed! Ze volgde me, gaf veel ruimte en was echt heel lief. Ik heb ook nog gelopen met het donkerbruine paardje, ook dat ging super goed, al merkte ik dat we beiden moe waren, waardoor ik snel mijn concentratie verloor. Het was hoe dan ook weer een super ervaring en ik vond het mooi om te merken dat het dus werkt op elk paard. En dat de dingen die ik met Nikki geleerd had, net zo goed werkte op deze paardjes :-)
Daarna weer heerlijk gegeten en na het eten kon je nog deelnemen aan een avond programma. Het was een soort dansprogramma, en ik koos ervoor niet mee te doen. Mijn lijf doet zeer en ik ben te moe. Ik vind het dapper van mezelf hiermee voor mezelf te kiezen, normaal had ik mezelf gewoon gemarteld om een ander plezier te doen.
Nu naar bed, morgen weer een dag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten