vrijdag 8 juli 2011

Paardenweek in de Ardennen dag 2

Geschreven 5 juli - 23.45uur

Vandaag een mooie dag gehad. Het toppunt was 2 en half uur met de paarden door de bossen lopen. Ik heb met 4 paarden gelopen de eerste was een kleine witte welsh pony, Blue. Ik vond het met haar lastig. Ze is de laatste in de kudde en is dus ook erg gericht op de kudde waardoor het lastig is om in het samen te komen en onze eigen kleine kudde te zijn. Het lukte wel, maar toch raakte ik haar aandacht al snel kwijt.
Daarna ging ik lopen met Gedeon. Een kruising van een Welsh met Fjord. Een super paard. Hij dook iedere keer het gras in, maar met Nikki had ik geleerd hoe de stroom bij mij te houden en niet in het gras, dus toen hij eenmaal door had dat we samen gingen lopen en géén gras gingen eten, ging het lopen heerlijk, we waren echt een kudde samen LOL het leiden van hem ging perfect :-) Hierna heb ik gelopen met de leidmerrie, voor op de kudde. Ik vond haar energie geweldig, maar je merkt echt dat het de leidmerrie is, ze gaat met jou mee in de stroom, maar je voelt haar energie naar achteren uitstralen naar de rest. Een super mooie kwaliteit, wat aan geeft wat een bijzondere merrie ze is. Als laatste heb ik gelopen met de leidruin, een joekel van een paard! En damn wat een energie, what you see is what you get! Positief dominant en krachtig. Vreemd genoeg liep ik met hem (en gedeon) het mooiste, schijnbaar haak ik goed in op mannelijk energie en brengt dat mijn eigen kracht goed naar buiten. Ik heb die wandeling veel complimenten gehad en dat maakt me trots.
Uiteindelijk mocht ik meneer ruin ook in de wei terug zetten, maar ik had nooit verwacht dat ik nog de puf had de berg op te klimmen om hem te brengen. Maar uiteindelijk lukte het toch (nadat meneer de bietjes probeerde te stelen uit de groentetuin..ahum...) en was ik trots dat ik toch boven gekomen was met mijn zere lijf en dat meneer zich perfect liet leiden, op de bietjes stelen na dan ;-)


Ik & Gedeon aan de wandel :D (en lek geprikt worden door de dazen)



In de avond hadden we nog een programma met muziek. Ik had besloten naar deze wel te gaan, ik hou immers van muziek.
Maar het bleek zo'n beetje 1 grote nachtmerrie te zijn :S
We mochten een instrument uitzoeken en kregen een blinddoek om. Eerst moesten we rond lopen en elkaars energie proberen te voelen. Maar er kwam zoveel op me af dat ik niks meer kom. Uiteindelijk mocht je jouw eigen klank naar buiten laten komen via het instrument. Dubbele hel voor me, want dat klonk als 1 grote chaos. Ik ben maar gaan zitten en heb me naar binnen gekeerd. Er kwamen véél te véél prikkels bij me binnen dus ik blokkeerde volledig. Ik was dan ook erg blij toen het voorbij was.
Dit is niks voor mij als ik er al een hele dag op heb zitten, daarbij was het warm en alles bij elkaar opgeteld kreeg ik het gevoel te stikken. Volgende keer beter.
In de avond heb ik nog memory gespeeld met de dochter van de eigenaren van het landgoed. Jeetje wat een lol! Daarna met de rest van de groep lekker biertjes en wijntjes gedronken en goede en diepe gesprekken gehad. Het voelt goed allemaal en wat is het toch heerlijk om de hele dag buiten te zijn. Ook vandaag aten we  op het ontbijt na alle keren buiten en genoot ik ten top, ondanks mijn zonneallergie en de tig steken van dazen die ik heb opgelopen vandaag (door mijn legging heen!! GROM!) Hier zijn maakt meerdere gevoelens in me los en maakt dat ik twijfel over bepaalde keuzes die ik wil maken, 1 ding weet ik zeker, ik wil hier meester in zijn!

Morgen óp het paard...ik ben benieuwd....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten