zondag 8 november 2015

Novemberweekje in Zweden

De weken vliegen echt voorbij, we wonen hier al weer vier maanden. En we zijn al zo gewend aan het leven hier dat we ons al helemaal thuis voelen en het al echt als thuis voelt.
Best raar eigenlijk. Want de afgelopen jaren voelde niks meer als thuis.

We rommelden eigenlijk een hoop aan de afgelopen week want we hadden allemaal een virusje te pakken van hoesten, proesten, keelpijn en lichte griep.
Dus bakte ik vegan donuts, zonder suiker en vet. Lekker gezond :D

Nomnom


Deze zijn gevuld met dadelsaus. Ook lekker!

Vandaag knutselden we een kat. Je moet wat op zondag nietwaar?


Let vooral ook op Niiv d'r blauwe snoet hihi.


Mama maakte deze.


Jean en Riven laten ze even zien.


Ze kunnen zelfs high fiven en vliegen blijkbaar.


En kregen een mooi plekje, hier die van Niiv.


Riven ook zijn kant boven zijn bed.


En die van mij mocht op de WC, ook aardig.... :P


Niiv las haar broertje voor uit een Franstalig boekje wat Jamie-Dean van zijn allerliefste tante uit Nederland had gekregen.


Riven vind altijd een excuus om iets leeg te vreten. (pre-puber)


Ook hadden we weer schapen "overlast" Deze keer waren er 3 overlopers!
Ik heb ze maar netjes terug gebonjourd naar hun wei haha.


En jawel ik had deze keer zelf de pestvogels in de tuin! Ze zijn zó mooi!


Echt fantastisch!

We blijven dus lekker bezig. En dan mogen we aankomende week fijn 260 kilometer krijgen om een stomme Zweedse ID kaart aan te vragen anders mag je hier geen bankrekening aanvragen. En zonder bankrekening geen hypotheek en veel meer kosten om te betalen.
Dus doen we dat maar braaf, al vind ik 260 km wel heel ver. 
Maar het is niet anders.
Verder gaan we nog iets anders spannends doen, maar dat verklap ik nog niet.

We blijven bezig!

1 opmerking:

  1. Wat een leuke knutsels!
    Ik heb trouwens sinds deze week een bankrekening , zonder nummer, maar met mijn nederlandse paspoort. Jippie! Nu de rest nog....
    Je mag wel uitkijken voor je groentetuin volgend jaar met die schapen. Succes met de kilometers.

    BeantwoordenVerwijderen