zaterdag 28 november 2015

Nieuwe Poezels

Ja wéér nieuwe poezels.
De kittens die wij hadden zijn niet meer, althans niet meer bij ons. Ze waren zo bang en nog nooit in aanraking geweest met mensen dat het geen doen was. Toen ze stopten met eten en amper nog te vinden waren besloten we dat het beter was ze te verhuizen naar een rustiger plekje.
Gelukkig konden ze bij een alleenstaande jonge man zonder dieren en kinderen en daar doen ze het nu goed.
Maar ja dat liet ons zonder katten en die wilden we nou net zo graag.
Toen hadden we besloten onze kat uit Nederland hierheen te laten komen. Maar dan moest er nog een vriendje bij.
Ook dit liep allemaal weer anders, want poes uit Nederland zou zoveel geld gaan kosten dan we het niet aan durfde, want bij elke grenspost moest het diertje aangegeven worden en dan ook nog een reis van 2 dagen in de auto.
Dat wilde ik mijzelf, de kat en mijn portomonee niet aan doen.
En daarbij had ik het geld ook niet ervoor. En dan moet je keuzes maken :-(
Misschien gebeurd er nog een wonder en zien we hem alsnog ooit eens hier.
Ik zat een beetje rond te surfen op zoek naar iets anders dan een kat. Maar omdat mijn vorige zoek opdracht kat was, gaf de desbetreffende website alsnog wat katten aan.
Daar zag ik een heel grappig uitziende pers. Toch even klikken. Hij bleek in Dalarna te zitten (onze provincie) en niet te absurd ver weg. Maar kostte wel 3000 kroon.
Ja dat werd het niet. Maar hij bleef spoken dus ik een mail gestuurd met de vraag wat de laagste prijs was voor hem.
Ik kreeg terug dat als ik hem voor het weekend kon halen hij dan gratis was.
Dus overlegd, gekeken of het kon en toen afgelopen donderdag een super mooie rit gemaakt naar een dorpje op een berg.

We hadden maar een verhuisdoos meegenomen voor poes want een kattenmandje hadden we niet.
Eenmaal daar gaf de mevrouw ons Pimpim (zo heet hij, komt van pimp.....wie verzint het), hij zag er wat verfomfaaid uit, maar reageerde lief dus ja dan zeg je geen nee, mede al door het stuk rijden.
Dus Pimpim in de doos en toen kwam mevrouw met nog een kat, willen jullie hem ook?
Anders moet hij voor het weekend worden ingeslapen want ik mag geen katten mee in mijn appartement.
Ja jeetje... moet je mij hebben ik kan dan geen nee zeggen.
Dus ik keek mijn lief aan en die zei, stop maar in de doos.
Dus 2 katten in de doos later zitten we weer onderweg in de auto naar huis.
Nog geen 2 minuten duurde het of de katten waren uit de doos gebroken (was te verwachten).
Maar Pimpim ging op schoot liggen bij Niiv en Charlie (de andere kat) ging naar een paar keer mauwen naar buiten zitten kijken. En zo ging dat de hele rit.
Eenmaal thuis wilde ze meteen eten, kroelen en rond wandelen dus een dag en een nacht verschil met de kittens.

Hier zijn ze aan het eten.


Jamie-Dean is in de zevende hemel. En vooralsnog reageert hij niet allergisch!
Ik bid dat dit zo blijft!


Lekker aaien.


Pimpim ook even kroelen.


Ik ben bang dat dit zijn vrolijke gezicht is....


Niivje compleet gelukkig met Charlie als vriendje. Die sliep meteen bij haar dus haar leven is compleet haha


En nog eentje van ons harige monster.

We moeten nog wel wat werken aan Pimpim, maar hij bleek echt graatmager. Ook zat er een soort gat bij zijn schouder met heel kort haar, waarschijnlijk heeft iemand een stuk vel afgeknipt toen ze een klit probeerde eruit te knippen.
Ook zijn vacht is flink vervilt, en zijn oogjes tranen, wat typisch is voor een pers, maar geeft 2 bruinige strepen over zijn snoet.
Ook weigerde meneer al het kattenvoer. Maar nu hebben we brokjes die hij wel blieft.
Hij is vooral geïnteresseerd in mensenvoer haha.

Maar met wat aandacht en liefde komt hij er wel boven op, al vermoed ik dat hij snel een shaved pussy zal zijn, want die vacht krijg ik never nooit uitgeborsteld.

Ze zijn in ieder geval lief en sociaal en de kinderen vinden ze te gek. En ik voel mij toch completer met een kat in huis :-)
 

2 opmerkingen:

  1. Wat een briljant stel poezels! Ik kan heel goed voorstellen dat de kids in de zevende hemel zijn met dit stel kroelkatten! Fijn hé, weer katten in huis!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn dat ze bij jullie terecht zijn gekomen. Nu krijgen ze een goed en verzorgd leven.

    BeantwoordenVerwijderen